Vilket hojmärke har mest orr i motorn?

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Vet att BMW är grym men för dyr.
Någon som vet vilken 1000cc som har mest pulver i motorn om man vill åka fort rakt fram?

Tänker mig en jämförelse som racehoj med system och om det är något mer enkelt man kan göra som trattar mm.
 
BMW:n är väl inte dyrare än några andra av årsmodell 2010 direkt?
Om du tänker på äldre cyklar så får du nog specifiera ett årtal så är det säkert någon som kan hitta info om tider på 402 meter original.
 
Köp en RF 900 från nittiotalet så kör du ifrån det mesta på vägarna, iaf upp till runt hundra blås rakt fram med stillastående start.
 
Ja det ska vara en hoj man kan vinna SO på så RF 900 tror jag inte hänger med längre :)

Typ en fjolårhoj så från 2008-2010
De jag kommer att tänka på är främst. Suzuki, Honda, Kawa, KTM.
BMW finns inga racahojar att köra o de som ska sälja vill ju ha 155 000 för en original. Blir lite dyrt när man ska byta fjädring mm.

Tycker du din är trött!! :)
:) Jag väger över 100kg. Så allt är trött mellan mina ben...
 
Last edited:
Ja det ska vara en hoj man kan vinna SO på så RF 900 tror jag inte hänger med längre :)

Typ en fjolårhoj så från 2008-2010
De jag kommer att tänka på är främst. Suzuki, Honda, Kawa, KTM.
BMW finns inga racahojar att köra o de som ska sälja vill ju ha 155 000 för en original. Blir lite dyrt när man ska byta fjädring mm.


:) Jag väger över 100kg. Så allt är trött mellan mina ben...
Om man inte ska bygga från nytt så är väl det bästa sättet att få en snabb hoj att lägga bud på Backlunds, Cajbacks eller liknande hojar. Känns inte som om det längre är något specifikt märke som utmärker sig prestandamässigt utan hur specifika hojar har konfigurerats.
 
Nuförtiden är det inte motorerna som avgör om en cykel går att vinna SO med. Dom går som troll allihop och ganska likvärdigt (förutom BMWn som har märkbart mer flås i motorn). Hitta dig en hoj med schyssta chassikomponenter anpassade för din vikt! Märke är mindre viktigt även om det naturligtvis finns skillnader redan där. Hondan är lättkörd och lättinställd och de flesta verkar kunna åka fort på en sån.
 
Du har ju redan den bästa hojen för dig:tummenupp
Dagens hojar är alldeles för korta för dig, och mer effekt finns det väl säkert att hämta i den du har!
Hmm Ducati, dock så är dom ju mest byggda för fantaster!

Ja det ska vara en hoj man kan vinna SO på så RF 900 tror jag inte hänger med längre :)

Typ en fjolårhoj så från 2008-2010
De jag kommer att tänka på är främst. Suzuki, Honda, Kawa, KTM.
BMW finns inga racahojar att köra o de som ska sälja vill ju ha 155 000 för en original. Blir lite dyrt när man ska byta fjädring mm.


:) Jag väger över 100kg. Så allt är trött mellan mina ben...
 
Du har ju redan den bästa hojen för dig:tummenupp
Dagens hojar är alldeles för korta för dig, och mer effekt finns det väl säkert att hämta i den du har!
Hmm Ducati, dock så är dom ju mest byggda för fantaster!

Fanatiker är termen vi föredrar om jag får be! ;)
 
Meen, Munken, det är ju du :)

Trodde du var en noob :) Du åker ju skjortan av dom flesta redan med den hojen du har haha....
 
Meen, Munken, det är ju du :)

I slutet av augusti så får jag låna en KTM så då får du möjligheten att köra ifrån mig nere på Knutstorp.

Man vill ju alltid åka fortare. När man kör ERF känns det som man har världens snabbaste hoj men i PRO märker man att killarna har ordning på grejerna, går som raketer på rakan. Men det ligger många timmar bakom så att köpa en Baklundhoj, Freddy eller Mårtenssonhoj är nog ingen dum ide.

Hur som så verkar det som man får gå till banken.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top