vilket hårddiskmärke rockar fettast?

Vilket hårddiskmärke råkkar fettast?

• Antal röstningar
    0

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Hjälper PLM o LasseKongo lite på traven med deras hårddiskproblem genom att lägga upp en poll :)

Jag skulle säga Samsung.

Edit: Men av de alternativ som finns på pollen säger jag Western Digital.

Har otroligt dåliga erfarenheter av ibm/hitachi. Haft flera stycken, dom, har inte levt länge. + att dom ligger längst upp eller bland dom 3 översta på svarta listan över dåliga hårddiskar. Tror det var pc hemma eller pc tidningen som gjorde det testet.

Har även en Seagate i min server, funkar prima.

Har två stycken seagate barracuda. En 120 gb och en 300 gb. Tycker inte dom knarrar och har sig så det stör. 120 gb har funkat bra i snart 2 år så :tummenupp

Har alla möjliga i min dator....Seagate, maxtor, WD och hade tidigare en hitachi...inte EN har krånglat.
Aldrig haft ett enda problem med en hdd, jag är bara såå grym!:yoparty

Seagate lätt, har bara Seagate i mina datorer och de har aldrig krånglat.

Hade en Maxtor innan och jag kan säga att jag kommer aldrig ha Maxtor igen.

WD's 10k Raptor-diskar rockar fett som boot-disk, helst speglad så att läsningarna går som dubbla raketer. Som lagringsdisk duger vad som helst...

Har 3st seagate och en wd 10k rpm boot disk.
Är mest nöjd med seagate diskarna, tysta, snabba, stora, billiga!

Angående ibm / hitachi. Man ska passa sig för deskstar diskarna (som sedan döptes om till deathstar av någon anledning :tungan )

lasse kongo skrev:
2680657 inte seagate jallefall min förra gick sönder.. köpte ny skiten funkar ju inte :mad:

Att din nya inte startar kanske inte är diskens fel?

Är det inte så att Seagate Barracuda är enda disken med 5 års garanti medans nästan allt annat har tre år? Det kan ju vara ett skäl när man handlar nytt.
Annars tror att det är som Anders skriver, likvärdigt allså.

Victor skrev:
2680876 Att din nya inte startar kanske inte är diskens fel?

Är det inte så att Seagate Barracuda är enda disken med 5 års garanti medans nästan allt annat har tre år? Det kan ju vara ett skäl när man handlar nytt.
Annars tror att det är som Anders skriver, likvärdigt allså.

kanske inte hatar den jallefall

Jag har rasat hårdiskar av alla upptänkliga märken och någon större kvalitetskillnad har jag aldrig märkt av. Där var en period när Caviar diskar rasade i mängder för alla men WD problem med kvaliten verkar åtgärdade.

Det spelar ingen roll, alla stora märken har jämförbar kvalitet, hemma kör jag flera olika märken och på jobbdatorerna är det nog bara Hitachi skulle jag tro och alla funkar lika bra / dåligt.

Jag längtar till den dag man kan slänga ut stenålderstekniken med rörliga små mekaniska armar och skit och ersätta den med stora flashminnen.

andersbrink skrev:
2680784 WD's 10k Raptor-diskar rockar fett som boot-disk, helst speglad så att läsningarna går som dubbla raketer. Som lagringsdisk duger vad som helst...

Ja, wd raptor är bra grejer för system, synd de är dyra som fasiken. Själv har jag en seagate cheetah 15k som systemdisk och cheetah15k>WDraptor :) Dock inte raidad.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg