Henken
Guest
Då säger jag 90tal bara för att nästan ingen annan sagt det. Inte pga skitmusik som limp bizkit utan annat. Dream Evil, Lost Horizon osv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Green Eagle skrev:80-talet var ju absolut genombrottet för hårdrock/heavy metal även om det började formas redan på 60 och 70-talet... Black sabbath står sej ju även högt idag med deras musik som dom gjorde på sent 60-tal och tidigt 70-tal. Alla decenier har ju hårdrock men det är ju olika stilar över nästan alla decenier utom 60 o 70-talet som inte utvecklades så mycket. Så det är ju en smakfråga helt enkelt... Men jag tycker att det gjordes jävla många goddiga låtar på 80-talets mitt...
Keep on rocking
Chris Ash skrev:Rent siffermässigt var hårdrocken betydligt större på 70-talet, Maidens mfl försäljningssiffror är ingenting mot Led Zeppelins.
Triumphrider skrev:Om jag ska precicera mej, så var det bästa året 1984, för då utkom följande album (rätta mej om jag har fel).
Mötley Crue - Shout at the devil
Accepts balls to the wall kom definitivt -83 iaf...Heinrich skrev:Den kom väl -83?![]()
Jag är så gammal att jag faktiskt köpte skivor redan på 70-talet,så min röstGårillaRaggare skrev:Maiden började väl härja på 80-taletfast de var mer stil på 70-talet!!! så där hamnar nog min röst!!!
![]()
Heinrich skrev:Den kom väl -83?![]()
Chris Ash skrev:Jo det gjorde den. Sanslöst bra skiva förresten.
Rodentboy skrev:Hade helst valt -75 till -85...
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |