Vilket härligt ställe jag bor på!! Brand + horor!

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Va fan är det som händer egentligen? Inatt utsattes en pizzeria/pub i Hägerstensåsen (söder om Tokholmen) för andra gången på kort tid av ett brandattentat (rubricerat av polisen som mordbrand). Bor själv i huset bredvid och det är lätt obehagligt att några idioter med stor iver försöker sätta fyr på grannkåken.
Utöver detta så utsattes pizzeria/pub Hägern i samma område, 2 min promenad från min bostad, för ett liknande attentat för några veckor sedan.

Som grädden på moset så har vi en bordell mitt över gatan. Men trots detta är det ett trevligt område...faktiskt. :gnissla

Det är förstås helt omöjligt att låta bli att spekulera i vad som pågår. Att det inte skulle finnas någon koppling mellan bränderna är inte så troligt. Personligen tror jag det handlar om sk "beskyddarverksamhet" eller någon form av knarkhandel.

Ja ja, lite spänning i vardagen är väl aldrig fel... speciellt nu när vintern är här och man inte kan köra hoj.

hahaha

du glömmer ett kvinnomord någongång på 60:talet (bakom inteckingsvägen)samt lasermannen sköt någon butiksägare där va?
go åsen go åsen :banana

Kevorkian skrev:
Som grädden på moset så har vi en bordell mitt över gatan. Men trots detta är det ett trevligt område...faktiskt. :gnissla

Skulle läst den här tråden för en timme sedan... satt precis bredvid Hasse Aro och Robban Aschberg å käkade lunch.. hade jag vetat om härjet på Åsen hade jag ju gett dem ett tips!
:tungan

korvgubbe skrev:
Skulle läst den här tråden för en timme sedan... satt precis bredvid Hasse Aro och Robban Aschberg å käkade lunch.. hade jag vetat om härjet på Åsen hade jag ju gett dem ett tips!

Kände du på dom?

Jag har länge misstänkt att robert aschberg luktar trycksvärta och dött gräs. Är det nånting du kan bekräfta?

Kevorkian skrev:
Ja, man kanske skulle transportera fläsket till norrsidan istället.

Upplands-Väsby? Märsta? Känns väl sådär...

Täby kan väl vara ok kanske.

Täby? Okej? I samma menning utan ett negativt laddat ord i mellan? Är det lagligt?

korvgubbe skrev:
Jag mötte Lassie :7peta

Och jag vill veta om Hasse Aro luktar herrparfym lr parfymerat hårvatten? Skulle han mycket väl kunna göra. :nicka

Kevorkian skrev:
Men vafan :4skrika

Vad är norrort då? Solna, sumpan, rinkeby, tensta?

Norrort är Danderyd, Täby, Lidingö (!), Vaxholm, Åkersberga, Vallentuna.
Resten är söder eller väster. :fakta

tigrro skrev:
Och jag vill veta om Hasse Aro luktar herrparfym lr parfymerat hårvatten? Skulle han mycket väl kunna göra. :nicka

Hasse luktar mint :mattias

Markus skrev:

Stadsdelar
Norrort: Akalla, Hjulsta, Husby, /Kista, /Rinkeby, Tensta

Förorter:
Norrort: Akalla, Hagalund, Helenelund, Hjulsta, Husby, /Kista, /Rinkeby, Solna, Sundbyberg, Tensta

Kranskommuner
Norr: Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Upplands Väsby, Sigtuna
Nordost: Danderyd, Täby, Vallentuna, Österåker

Allt enligt susning.arsle :mattias

Markus skrev:

Du är lycklig du, ta en karta och berätta för mig vart vaxholm och lidingö ligger. Kan ju säga att det är mer öst än nord.

Fast de kanske kvittar? :va

Norrort, de låter som någonstans i förorten ju.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg