Vilket F-bolag är avlägset billigast?

R1 racer skrev:
2318825

Ring till Insplanet,de hjälper även till att hitta billigaste försäkringen till dig.
De gör jobbet och du slipper ringa runt till en massa o vänta i frustrerande köer.
I mitt fall hade de rätt om att hitta rätt bolag.

http://www.insplanet.com/index.asp

Och ja dom hjälpte en att hitta mc försäkring trots man inte hittar det på hemsidan.

Visst hjälper dem till.. men inte fan hittar dem den billigaste allefall...:3freak

Holy Rider skrev:
2333426 Visst hjälper dem till.. men inte fan hittar dem den billigaste allefall...:3freak

I mitt fall gjorde den trevliga tjejen i luren det.
Bara det att jag hade redan det bolaget och billigare än vad hon sa,dock var det rätt ändå för det var grundat på en försäkring.
Jag har tecknat över fler försäkringar i samma bolag där av det blev billigare än vad tjejen sa men det kan ju inte hon veta.

Dock är det kanske inte lika för alla att billigast hittas,det är ju trots allt ett lotteri med försäkringsbolagen.

R1 racer skrev:
2318825 Tjo! har du råkat ut för ett slumpmässigt lotteri?

De brukar ha 3000 eller 6000 kr i självrisk och inte 25 tusen,säker på att dom sa rätt/du hörde rätt :va

Jag har också pratat med dom och fick veta att självrisken är 25000 på sporthojar.

kollar man deras sida så står det 15000 för stöld och 25000 för vagnskada för sporthojar (med väldigt liten text under den vanliga listan med priser)

ExHale skrev:
2333512 Jag har också pratat med dom och fick veta att självrisken är 25000 på sporthojar.

kollar man deras sida så står det 15000 för stöld och 25000 för vagnskada för sporthojar (med väldigt liten text under den vanliga listan med priser)

Va på IF? Hittar inget om ovanstående påståenden här:

http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/511FE23F0C2C5214C1256EBB003F7E8E/$file/MC_översikt_06.pdf

Jag har då fått 3000 eller 6000 kr på vagnskada när jag teckna min helförsäkring beroende på vad man väljer kan man justera premien lite.
Stöld stod där 5000 kr.
Dock har jag hem/bil där oxå det gör några kr på hela försäkringen.

OCH man ska nog inte rätta sig efter vad där står helt på sidan,bättre lyfta luren och höra om/när eller man tecknar försäkring.

Last edited:
kollade nyss med if på nätet.dom vill ha dubbellt så mycket
som th,för min vfr:confused: tydligen spelar de roll hur länge man haft
körkort på if.tog mitt i år...3600:- på th 7380:- på if.
det gäller som sagt att kolla runt innan man tecknar en försäkring..:tummenupp

R1 racer skrev:
2333549 Va på IF? Hittar inget om ovanstående påståenden här:

http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/511FE23F0C2C5214C1256EBB003F7E8E/$file/MC_översikt_06.pdf

Jag har då fått 3000 eller 6000 kr på vagnskada när jag teckna min helförsäkring beroende på vad man väljer kan man justera premien lite.
Stöld stod där 5000 kr.
Dock har jag hem/bil där oxå det gör några kr på hela försäkringen.

OCH man ska nog inte rätta sig efter vad där står helt på sidan,bättre lyfta luren och höra om/när eller man tecknar försäkring.

Gäller hondaförsäkringen

Finns i ngen här som kan svara för din premie. vi kan bara säga vad vi själva ha och under vilka förhållanden

kolla på SMC's hemsida där finns en försäkrings folder du kan läsa mer i samt telefon nummer till alla bolag som försäkrar hojjar.

ring till alla och begär pris.

när det är klart.

ring en runda till och jämför.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...