Vilket fösäkringsbolag?

Vilket Försäkringsbolag använder du?

• Antal röstningar
    0

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Vilket försäkringsbolag använder du?

Jag har Trygg-hansa för ca 15000:- hel/hel
24år - Eskilstuna - CBR900RR -00

Last edited:
Länsförsäkringar

...lär det nog bli i år, har haft TH nu i alla år pga av sken försäkring. Men nu har jag fått en försäkring till rätt kurs hos LF. ca: 9300 hel/hel. Hojkort i 5 år, snart 27 år, R1 -99, 103 KW & 203 Kg

Hade Salus Ansvar förra året 9500 hel/hel men till i år höjde dom till 26000:- :mad: Det lutar åt LF till i år.

Trygg-Hansa 13,300kr Helår/Helförsäkring

Länsförsäkringar - Yamaha Power Insurance.

Ca. 10000 helår/helförsäkring, man, 25 år, zon 4. :tummenupp

Byter osså till LF, Yamaha Power Insurance i år. Kom undan med 5042 kr hel/hel, vilket är hårfint billigare än TH som jag haft de senaste två åren. Fördelen nu är att jag kan åka hela året.

Ankan skrev:
Byter osså till LF, Yamaha Power Insurance i år. Kom undan med 5042 kr hel/hel, vilket är hårfint billigare än TH som jag haft de senaste två åren. Fördelen nu är att jag kan åka hela året.

Yamaha Power Insurance är det bara nå ni har hittat på, eller finns det nå som heter det........

R1 Uffe skrev:
Yamaha Power Insurance är det bara nå ni har hittat på, eller finns det nå som heter det........

Länsförsäkringar har tagit fram tillsammans med Yamaha Motor AB en speciellt anpassad försäkring - Yamaha Power Insurance.

Du och din passagerare måste använda skyddsutrustning avsett för MC-bruk.

När det gäller förvaring av motorcykeln på hemortsadressen, måste den nattetid, stå i ett låst utrymme, t ex garage, förråd eller källare. För sportcyklar med modellbeteckningarna VMAX, YZF eller FZR, gäller att föraren måste vara minst 24 år och innehaft motorcykelkörkort i minst fem år om Yamaha Power Insurance ska kunna tecknas. :fakta

[från www.lansforsakringar.se]

R1 Uffe skrev:

Den är inte så himla fördelaktig för alla. Jag kollade med LF redan förra året, då var den dubbelt så dyr för mig. Vad som hänt sen dess är att jag lyckats passera 40-strecket, vilket tydligen åtminstone ifråga om försäkringar fört något gott med sig. Det är nog åldern snarare än försäkringen som gör det.
LF har oxå en försäkring kallad 40+. Denna är för mig bara 500 kr dyrare än YPI.

PsyCrow skrev:
Länsförsäkringar har tagit fram tillsammans med Yamaha Motor AB en speciellt anpassad försäkring - Yamaha Power Insurance.

Du och din passagerare måste använda skyddsutrustning avsett för MC-bruk.

När det gäller förvaring av motorcykeln på hemortsadressen, måste den nattetid, stå i ett låst utrymme, t ex garage, förråd eller källare. För sportcyklar med modellbeteckningarna VMAX, YZF eller FZR, gäller att föraren måste vara minst 24 år och innehaft motorcykelkörkort i minst fem år om Yamaha Power Insurance ska kunna tecknas. :fakta

[från www.lansforsakringar.se]

Men då är det den jag kanske fick när jag mailade & hörde, för 9300 kr Hel/Hel för en R1 -99 är väl inte så dåligt......

Bytte till IF från Salus förra veckan. Ringde alla bolag, IF var billigast. Jag hade räknat med att Salus skulle höja sina premier rätt kraftigt tills i år, med tanke på de toklåga (?) premier som många rapporterade om här förra året.

Bilsport Mc kör jag med, betalar 2200 halv/år skulle kosta 2400 eller nåt med hel/år men när självrisken ligger på 10000 så :zpy :confused: :skrämd :crash :crash . Jag var 19 bast då och kör med en kawa Gpz 400s i Borlänge(zon 3 tror jag). Klagar inte på priset men självrisken suger ju, tror det ska bli bättre om några år när man haft försäkring hos dom. :tummenupp

edit: 25 kw :fakta

Ringde och kollade försäkringen på min Zx9R -96 idag.
Vinnare blev if. Antingen 7000 kr halvförsäkring och måste ställa av på vinter eller 7000 kr trafik helår. Blev väldigt nöjd måste jag tillägga.

Måste bara tillägga en roligt telefonsamtal med Bilsport & Mc försäkringar:
Ringer upp och ber om en offert. En äldre dam svarar, vill inte ha mitt registreringsnummer utan ber om hojens ålder och märke.
Svara en Kawa 96:a.
Jaha, en GPZ då eller?
Nej en ZX900B. (Beteckningen i registreringsbeviset)
Oj då, en ZX, då blir det 25000 för en halvförsäkring.

Ganska intressant att kunna beräkna premie utan att veta mitt personnummer eller var jag bor. Enda vägledning var att hojen var en ZX:a.... Mig veterligen finns det Kawa model ZX... som varken har kåpor eller effekt och borde vara duktigt billiga i försäkring.

Förra året hade Trygg-hansa en större del av sporthojsmarknaden skulle jag tro.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT