Vilket dilemma

Tycker inte någon ska få vinsten. Varken tjuven eller killen som äger spelbutiken. Ingen av de 2 har betalat för lotten utan den borde helt enkelt markuleras och pengarna stannar kvar hos Svenskaspel.

Maxxi skrev:
Tycker inte någon ska få vinsten. Varken tjuven eller killen som äger spelbutiken. Ingen av de 2 har betalat för lotten utan den borde helt enkelt markuleras och pengarna stannar kvar hos Svenskaspel.

Jag är benägen att hålla med. trist bara om vinsten inte betalas ut som en ny vinst på en ny lott utan bara går tillbaka till svenska spel som en intäkt i form av ej utbetalad vinst.

korvgubbe skrev:
Jag är benägen att hålla med. trist bara om vinsten inte betalas ut som en ny vinst på en ny lott utan bara går tillbaka till svenska spel som en intäkt i form av ej utbetalad vinst.

Fast om den går tillbaka till Svenska Spel så läggs den ,enl uppgift, i en "pott" för större vinstchanser i olika evangemang.

Så den går inte till spillo

Lartes skrev:
Fast om den går tillbaka till Svenska Spel så läggs den ,enl uppgift, i en "pott" för större vinstchanser i olika evangemang.

Så den går inte till spillo

Ah... det innebär ju att chansen att jag får vinst blir större!

Klart som fan Svesnka spel ska ha tillbaka vinsten!
Snattarungen ska ha smisk.
Den giriga tanten ska hålla sina klåfingriga händer borta. Bara för att grabben snodde den har ju inte hon någon rätt till vinsten!

Sesså, frågan är besvarad: In med pengarna i vinspotten igen och tantan får fortsätta sälja kvällstidningar! Nu blir det trisslottsköp för min del!

Äh, grabben får väl betala 25 spänn för lotten och få pengarna.
Förutsatt att han bara tog lotten som låg överst, så att säga.

Donera lotten till barncancerfonden eller liknande är mitt förslag.

Ge lotten till mig är mitt förslag.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back