Vilket däcktryck för bana Pirelli Supercorsa SP V3?

Villigattläramig

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2023
Hoj
2015 BMW S1000R
tack för er input och att ni delar min förvirring haha. jag körde med värmare den här gången och liknande däcktryck ni skrivit ovan. Fram har hållit väldigt bra men bak var nästan slut på höger sida efter dag 1 men vände på det så jag fick iaf ut två dagar på det bakdäcket..
kommer kränga på slicks framöver, inte mycket värre pris och garanterat bättre grepp även om greppet är bra på SPV3..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hahaha Det blir slicks nästa bandag, 100%. Kostar ju vad de kostar det här intresset så varför inte få ut så mycket som möjligt av körningen..
Om det nu ska fås ut så mycket som möjligt, rodda fram ett par extra fälgar med distanserna och kräng på regndäck på dem och ha roligt även när det regnar, om nu nu ska köra slicks.
Har du alldeles för mycket pengar kan du alltid skaffa en extra hoj för regnåkat, men det är extra överkurs. :hihi
Det är ganska trevligt att köra regndeck i regn, banan är ganska tom och man får träna på mjuk hantering av hojen.
 

Villigattläramig

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2023
Hoj
2015 BMW S1000R
Om det nu ska fås ut så mycket som möjligt, rodda fram ett par extra fälgar med distanserna och kräng på regndäck på dem och ha roligt även när det regnar, om nu nu ska köra slicks.
Har du alldeles för mycket pengar kan du alltid skaffa en extra hoj för regnåkat, men det är extra överkurs. :hihi
Det är ganska trevligt att köra regndeck i regn, banan är ganska tom och man får träna på mjuk hantering av hojen.
Jag har varit såååå nära på extra fälgar(dock med slicks redo) för att bara kunna byta inför ett par bandagar. Regnkörning på bana får det bli nästa år med extra uppsättning fälgar samt dedikerad banhoj. Det har redan spårat i år..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har varit såååå nära på extra fälgar(dock med slicks redo) för att bara kunna byta inför ett par bandagar. Regnkörning på bana får det bli nästa år med extra uppsättning fälgar samt dedikerad banhoj. Det har redan spårat i år..
Haha, japp. Funderat på att ta licensen och börja köra race med? Jag gjorde den resan på lite styvt et år tror jag. N u har jag racebuss, racehoj och ett stort, dyrt hyrgarage. :gnissla
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Om det nu ska fås ut så mycket som möjligt, rodda fram ett par extra fälgar med distanserna och kräng på regndäck på dem och ha roligt även när det regnar, om nu nu ska köra slicks.
Har du alldeles för mycket pengar kan du alltid skaffa en extra hoj för regnåkat, men det är extra överkurs. :hihi
Det är ganska trevligt att köra regndeck i regn, banan är ganska tom och man får träna på mjuk hantering av hojen.
Jag har en regnhoj, just för att jag inte har några pengar... Vill ha ut så mycket körning som möjligt när man är iväg o kör. En billig 600 med fräscha regnisar är faktiskt jäkligt kul och utvecklande. Dessutom kul att nästan ha en bana för mig själv då alla andra sitter och surar i depån.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top