vilket däckmärke är bäst?

corsamannen

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
buell xb12r 04-05
tänkte att jag skulle handla lite däck till min tl1000s-97(120-70/17 och 180-55/17)
väljer mellan avon , metzeler, michelin,dunlop och pirelli.
letar efter däck som håller lite oxså,alltså inga jätte mjuka utan lite hårdare.
kan ni beteckningarna på däck så är det suveränt.
vääääääldigt tacksam för svar. jocke
:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

På en TL1000S skulle jag välja ett "stabilt" däckfabrikat, som Metzeler eller Pirelli. Sen har ju varje fabrikat däck från hårda touringdäck till mjuka racingdäck.

Pirelli Diablo skulle nog passa bra på din hoj.

Cbr skrev:
Är mycket nöjd med mina Dunlop 208or!

CBR
Hade Dunlop 208 (finns olika 208ór, hade det "mjukaste" vägdäcket,nästa steg är 208 race) på min TLR, funka grymt bra! dock bara ca400 mil landsväg....:-)
Bytte till D207 vilket skulle vara mer väganpassat...Men även duga för en tur på bana.
Frågade efter ett så långlivat däck som möjligt då jag bytte, rekommenderades senaste 207órna då de skulle vara hyffsad livstid på dem. Men ändå det grepp en TL behöver.

Hmm har ju själv TLS
Så jag tycker pilot sport är fullständigt bra däck.
Åker från många med racedäck med den uppsättningen.
men...
Har provat diablo corsa å dom älskade jag, vart så att sidorna på däcken tog slut före mitten :va
Dom åkte jag med i ca +600mil(bakdäck då).
Å de e´ju bra för en twin.

Å nu provar jag michelin power bak, å det är bara underbart bra fäste, när det släpper gör det så mjukt som en katts gosasmekning=lätt att hantera.
Ska lägga på power i fram i veckan å se.
har fortfarande diablo corsa fram, å det är åxo slut på sidorna men mitten kan man åka lite till på.

Så om du kan få bra pris på diablo corsa så köp(jag fick ge 5000- för en uppsätning men då är min handlare michelingubbe)

Å sen åk inte med 180 bak, det är marginel skillnad mellan 180 å 190, har provat med ett nytt 190 å ett nytt 180.
Skillnaden är att det är sämre fäste med 180, å det lilla mer lättsvängd hoj du får har du ingen nytt av, men fäste av ett 190 har du mer nytta av.
Det är faktiskt ganska stor skillnad i fäste som inte upvägs av lättsvängdhet.
Skjut hellre upp framgaffeln en bit typ 5-10mm.

lånar tråden lite om det e ok...
nästan samma fråga men jag skulle behöva tips på däck fram på min hoj blade -98 e 16" fram o det finns ju f*n nästan inga däck kör med ett helt standard pirelli diablo fram o ett dragon super corsa street bak (som jag e mycket nöjd med) men det var det här med fram däcket måste jag gå så långt att byta till en nyare fälg (17")

//Jocke

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...