vilket Däck ?????

Hoj_henke

No fuck no ride !
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
ska köpa nytt bakdäck till hojen (ZX9R) nu men har ett litet problem som jag kanske kan få hjälp med här.. vilket ska jag välja och vad står dom olika betekningarna för? tacksam för alla svar

Michelin:
PILOT POWER 2CT
PILOT POWER
PILOT POWER W
PILOT POWER G
PILOT POWER T
 
Hoj_henke skrev:
2324458 ska köpa nytt bakdäck till hojen (ZX9R) nu men har ett litet problem som jag kanske kan få hjälp med här.. vilket ska jag välja och vad står dom olika betekningarna för? tacksam för alla svar

Michelin:
PILOT POWER 2CT
PILOT POWER
PILOT POWER W
PILOT POWER G
PILOT POWER T

Satte Dunlop 208 or på min förra och vart mkt nöjd, skithärligt däck som inte var mkt dyrare än Piloterna
 
Köpte själv 2ct däck till min gixxer för 2veckor sen (180 bak).
Dessa kostade mig 2600 riksdaler levererade ända hemtill dörrn(aus Deutchland).
Gå in på: Reifenversand.com och beställ , betala med master eller Eurocard.
Tar ca 1 vecka att få grejorna. Good luck!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
2CT är väl det nya pilotdäcket.....

De andra tror jag är "samma" däck, bara att det är märkta olika pga. tysklands konstiga däckregler... :va
 
Hoj_henke skrev:
2324458 ska köpa nytt bakdäck till hojen (ZX9R) nu men har ett litet problem som jag kanske kan få hjälp med här.. vilket ska jag välja och vad står dom olika betekningarna för? tacksam för alla svar

Michelin:
PILOT POWER 2CT
PILOT POWER
PILOT POWER W
PILOT POWER G
PILOT POWER T

hej hej!
det är många som tror på tråden!
men nu är det så här !

du skall välja PILOT POWER om du mest kör på gata.
och om du kör lite bana och gata kan du välja PILOT POWER 2CT.
dom är i stort sätt likadana för utom att 2CT är lite mjukare på sidorna.

men bokstäverna som står efter PILOT POWER är en kod för dom som har PILOT POWER orginal monterade på nya hojar. så det är inte tyska däckregler.
eligt Michelin Sverige.
men det står oftast på dom tyska däck internet sidorna.

så Hoj_henke du skall välja däck utan 1 bokstavs beteckning.
men du kan välja 1 av dessa
PILOT POWER eller
PILOT POWER 2CT

Mvh SUKKI
 
Jag körde Power pilot tidigare (T?) men körde nu senast på Corsa och tyckte det var bra mycket bättre grepp, men de höll inte lika länge.
 
tack

tack alla som har gett mig råd angående däck köp nu vet jag lite mer och vad jag ska välja..

tack och bock alla mvh Hoj Henke :banana
 
Pilot Power (Räcker långt, 2ct om du extremt mycket kurva!) alternativt D208 Dunlop...
 
Är det någon som har erfarenhet av både
Pilot Power och Pilot Power 2CT...
2CT är ju bättre vad gäller nedlägg men
vad gäller hållbarhet (antal mil)..?
Hur är det i det fallet..
 
Hittade denna "viktiga" information:

Michelins tester visar att Michelin Pilot Power 2CT klarar kurvor i 43 graders lutning vid vått underlag och 51.2 graders lutning vid torr vägbana. Detta ska jämföras med de däck som används vid MotoGP som klarar 45 graders lutning vid vått underlag och 55 graders lutning vid torr vägbana.
 
Hoj_henke skrev:
2324458 ska köpa nytt bakdäck till hojen (ZX9R) nu men har ett litet problem som jag kanske kan få hjälp med här.. vilket ska jag välja och vad står dom olika betekningarna för? tacksam för alla svar

Michelin:
PILOT POWER 2CT
PILOT POWER
PILOT POWER W
PILOT POWER G
PILOT POWER T

Jag kör på 2CT och är mkt nöjd!
 
ghandi skrev:
2324480 Satte Dunlop 208 or på min förra och vart mkt nöjd, skithärligt däck som inte var mkt dyrare än Piloterna
Bra däck, men tar slyyt fort! Blir dyra att använda i längden. :brinnerup
 
Mitt 208GP fram tycker jag har hållt bra, säkert 3-400 mil nu... men det är inte billiga däck direkt ;) Men det greppar bra ;)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top