Vilket däck kör du på just nu?

Vilket däck kör du på just nu vid körning på gatan?

• Antal röstningar
    0
Metzler Sportec M-1 FRAM och Metzler Roadtec Z6 BAK.

Fungerar fin-fint hanteringsmässigt tycker jag - so far! :tummenupp

Michelindäcken (Pilot Sport) försvann alldeles för fort för min smak, 600 mil sedan hade corden trillat ut ut bakdäcket så att säga...

Avon ST 45 och 46

Har gått 1000mil halvhårda landsvägsmil nu och har fortfarande lite mönster kvar . Tänkte går över till pilot road nästa säsong, hoppas att de håller lite längre.

Har Pilot road på nu, kan inte klaga alls på greppet men har bara kört ca 80-100 mil på dom. Har en uppsättning nya pilot sport som ligger på hyllan och väntar. Satt Diablo på hojen när jag köpte den men bakdäcket var helt platt på mitten så jag bytte.

För närvarande metzeler rennnsport rs1 fram och rs2 bak men de är blanka nu så jag ska dit men nya rennsport rs2 fram och racetech av motsvarande blandning bak

Pirelli Dragon MTR01/02 fram/bak. Mest för att jag vet att profilen funkar bra med de däcken, vissa däcksmodeller ser ut som cykeldäck på mina fälgar trots samma dimension som Dragon-däcken

Bankört Metzeler Racetech bak, bankört Pirelli Supercorsa fram endast på grund av bankörning i snitt varannan vecka. Det går väl en 200 mil på dom

Nu till hösten / vintern / våren ska jag byta till Michelin Pilot Sport

asch.. klickade fel, skulle bli beg.race-däck, men råka bli "annat":rodnar
Dunlop 207 fram, 208 bak

(nu är det btw nått michelin yaddayadda som var gratis, bak)

pilot power ifram, beggat racetec ibak (som f.ö. behöver bytas, nån som har)

Maverick_ou812 skrev:
Bankört Metzeler Racetech bak, bankört Pirelli Supercorsa fram endast på grund av bankörning i snitt varannan vecka. Det går väl en 200 mil på dom

Nu till hösten / vintern / våren ska jag byta till Michelin Pilot Sport
Då tror jag du blir besviken. Pilot Sport är ett dyngdäck, sämsta skräp jag kört på.

/A

Metzler fram, Dunlop bak på ena hojen, Michelin fram, Pirelli bak på den andra.

Miche macadam 100 fram & bak :(

satt på när jag köpte hojen. Men som tur är så är dom torra och slitna så det skall dit andra däck till nästa sesong. Hade 207:or i tanken, men vi får se.

Jag kör för tillfället på übersportdäcket Michelin Macadam 100 :rolleyes:, av den enkla anledningen att hojen levereras med de däcken.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman