Vilket blir snyggast?

JanneMannen

Ny medlem
Gick med
19 May 2005
Hoj
GSXR 750
Har jättestort beslutsångest!! :huvet Har funderingar på att pulverlacka ramen och svingen svart i vinter. Anledningen till att jag började fundera på det är att jag fått vita rinningar på ram&sving och dom vägrar gå bort. Vad tycker ni blir bäst, ha den som den är eller lacka det svart. Fälgarna blir INTE vita utan grafitgråa som dom är.

Bifogat

• Vänster1.JPG
    Vänster1.JPG
    133.8 KB · Visningar: 402
  • Vänster2.jpg
    Vänster2.jpg
    123.1 KB · Visningar: 451
Last edited:
snyggt med svart ram och sving men allvarligt vita fälgar är bara för putsbögar. det orkar man aldrig hålla rent och snyggt.

vita fälgar är klart snyggast
det på ramen har du fått av alkaliskt avfettningsmedel, går inte att ta bort vad jag vet

Vita fälgar är jobbigt att hålla rena, talar då av egen erfarenhet.

Ramen tycker jag är snyggast om du polerar istället men det är en hel del jobb med polering. :tummenupp

Annars tycker jag INTE att du skall måla den i svart :hördu

Svart ram och vita fälgar är snyggt som fan!

Visst, lite svårare och mer jobb att hålla rent men SÅÅÅ snyggt.

Om inte jag läser fel står det att fälgarna ej blir vita o att det inte var det länken gällde, utan om ramen skulle va svart eller ej?? :kocko

Nu till svaret: Jag tycker helt klart det är snyggare som det är original på just den hojen, men ja gillar dom svarta ramarna på typ nya Ärr1 m.m.

jag tycker INTE du ska måla ramen svart!!
Ser bättre ut som den är :tummenupp

Behåll den som den är... Med den färgsättning tycker jag att det ser konstigt ut med svart ram...

/mina 2 ören :hej

R2 skrev:
vita fälgar är klart snyggast
det på ramen har du fått av alkaliskt avfettningsmedel, går inte att ta bort vad jag vet

Vad är alkalisk avfettning? Vilka är det och vilka inte?!?! Jag vill INTE att det ska bli så på min flickvän! Jag använder "Lahegas" Vinteravfettning på min ram. Hmmm.,.... Nu måste jag nästan ut i garaget och undersöka dethär! :(

Tacksam för svar!!!!!

Den får nog vara som den är, fast dom förb....de vita rinningarna är enormt irriterande att se :mad: !!!! Finns det verkligen inget som biter på dom? Är det någon som haft samma problem och hittat en lösning så dela med dig!!!!!!

MrRoos skrev:
snyggt med svart ram och sving men allvarligt vita fälgar är bara för putsbögar. det orkar man aldrig hålla rent och snyggt.
Vill man så går de hur bra som helst..snyggare än blåa iaf :arsele

JanneMannen skrev:
Den får nog vara som den är, fast dom förb....de vita rinningarna är enormt irriterande att se :mad: !!!! Finns det verkligen inget som biter på dom? Är det någon som haft samma problem och hittat en lösning så dela med dig!!!!!!
Lacka bara svingen.blir din hoj unik oxå :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...