Vilket bilmärke tycker ni har bästa inbyggda navigatorn ?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Tjenis.

Ngn som har koll på olika bilmärkes inbyggda navigator och vilken som funkar bäst ?

Jag ska byta tjänstebil under nästa år och lessnat på bärbara så jag vill ha en som är tillgänglig när jag behöver den.

Sett volvos som kändes urgammal i grafiken, Audis var helt OK

Men resten av märkena då ?

BMW.

För det har jag. :minbilärbäst

Last edited:
BMW.

För det har jag. :minbilärbäst

BMW är lite för " plastig " i inredningen och Mercedes är för gubbig :jagharkrav :rofl

Välja bil efter den bästa navigatorn är lite som att välja flygbolag efter vem som har godast kaffe...

ja kanske de..det är dock inte helt avgörande men många bilmärken har ju inte uppdaterat sina navigatorer sen dacke fejden ju..

Last edited:
Välja bil efter den bästa navigatorn är lite som att välja flygbolag efter vem som har godast kaffe...
Nja, en tjänstebil har man ju bara i stort sett medan det finns garantier. Och eftersom de flesta moderna bilar har samma garantier och är ungefär samma skit så kan man mycket väl gå efter navigatorn om man anser att det är en viktig punkt.

Jag gillar den som Lexus har skarpt, nu har jag inte så mycket att jämföra med. Volvo, Audi och Peugot tror jag det var (nåt franskt i alla fall)

Har testat BMW, Lexus, Toyota, Audi, SAAB, Volvo popup

Lexus ÄGER.
BMW och Audi är bra navi, men svår inmatning.
Volvo popup är najs på dagen och stark på kvällen
toytan funkar, men svåra kartbilder. Samma med SAAB.

Idag tycker jag det är rätt ointressant med en inbyggd GPS. På en företagsbil där behovet finns kan jag förstå att man väljer det tillvalet. Annars inte. Jag skulle inte betala extra för en GPS utrustad bil. Varken ny eller begagnad. Snarare skulle jag nästan välja att köpa en bil utan den integrerade GPS/stereon. Den dagen den pajar är man hänvisad till att köpa en omodern produkt för 10 tusentals kronor från biltillverkaren med gammalt GPS program om det nu inte går att uppdatera. Icke fungerande originalutrustning drar ner värdet på bilen. Fråga tidiga ägare av välutrustade lyxbilar eller återförsäljare som fått in inbytesbilar där det varit svårt att få rätt på utrustningen eller hitta begagnat på skrotarna.

Idag tycker jag det är rätt ointressant med en inbyggd GPS. På en företagsbil där behovet finns kan jag förstå att man väljer det tillvalet. Annars inte. Jag skulle inte betala extra för en GPS utrustad bil. Varken ny eller begagnad. Snarare skulle jag nästan välja att köpa en bil utan den integrerade GPS/stereon. Den dagen den pajar är man hänvisad till att köpa en omodern produkt för 10 tusentals kronor från biltillverkaren med gammalt GPS program om det nu inte går att uppdatera. Icke fungerande originalutrustning drar ner värdet på bilen. Fråga tidiga ägare av välutrustade lyxbilar eller återförsäljare som fått in inbytesbilar där det varit svårt att få rätt på utrustningen eller hitta begagnat på skrotarna.

men nu var det en tjänstebil som byts ut var 3 år el 10 000 mil.

så privat,nej..firmabil..yepp

Äsch, köp ett lokalsinne istället för sånt där fjant.

Mmmm lokalsinne för hela norden..lycka till..:rolleyes:

Last edited:
Ähh, vad fan ska du dit att göra?

det undrar jag också men jag tror det kallas jobb..el nått i den stilen..

jag flyger mer än normala människor så jag har VIP status på dom flesta flygbolagen så nu tänkte jag bila lite mer istället.

det undrar jag också men jag tror det kallas jobb..el nått i den stilen..

jag flyger mer än normala människor så jag har VIP status på dom flesta flygbolagen så nu tänkte jag bila lite mer istället.
Hur mycket är "mycket"? :snoppmätartävling

Hur mycket är "mycket"? :snoppmätartävling

8+ flighter/v inom Norden/europa/världen beroende på vart jag är.

Dvs tillräckligt för att vara Star Alliance/SAS Pandion ( ovan guld ), One world Gold, Lufthansa Senator ( vilket är rätt konstigt med tanke på att Lufthansa ingår i Star gruppen ) men det beror på gamla firmans resebyrå.

Du ?

Last edited:
8+ flighter/v inom Norden/europa/världen beroende på vart jag är.

Dvs tillräckligt för att vara Star Alliance/SAS Pandion ( ovan guld ), One world Gold, Lufthansa Senator ( vilket är rätt konstigt med tanke på att Lufthansa ingår i Star gruppen ) men det beror på gamla firmans resebyrå.

Du ?
Helsicke vad ofta. Du hänger väl fortfarande med under säkerhetsdemonstrationen hoppas jag. :D

Runt 350,000 - 400,000 miles förra året, men mestadels långflygningar mellan USA och Asien.

Edit: Visst är det gott att få semestern betald? :) :retarsvensson

Helsicke vad ofta. Du hänger väl fortfarande med under säkerhetsdemonstrationen hoppas jag. :D

Runt 350,000 - 400,000 miles förra året, men mestadels långflygningar mellan USA och Asien.

Edit: Visst är det gott att få semestern betald? :) :retarsvensson

hahahahhaha...

dom mesta guld korten kommer från miles då vi alltid måste flyga högsta flex bortsett ifrån SAS pandion som kommer från rekomendation från SAS/ star alliance styrelse, något man inte kan få genom poäng.

Nu blir det inte ofta jag flyger utanför världen men det händer, det var mer förrut men många tex senator krävs bara 4 full flex,first class/ år för att behålla när man väl kommit upp dit.

dock så stannar jag inte på ställena, gjorde det mycket när jag hade kunder tex i Miami och LA men nu med fru och kommande kotte blir det mer över dagen flyg och mindre övernattningar.

Måste trappa ner någon ång..:rofl :rofl

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back