Vilket Antivirus använder du? *POLL*

Vilket Antivirus använder DU?

• Antal röstningar
    0
Hahah...pollen ger ju ett lysande resultat än så länge ligger det lika på många prog. :tummenupp

Kan väl förespråka NOD32 igen då. Har använt det i snart ett år...utan några som helst problem. Det har varnat för ca 3 virus på den tiden som jag tagit bort enligt programmets rekomendationer. Som sagt var...det är litet och kräver inte så mkt resurser (märks inte att man kör det)...men kollar ändå samtliga filer som datorn använder.

På sweclockers finns gott om info om NOD32...om du e mera törstar efter info.

/KaliZ

Så.. Nu har man bytt från Symantec ocg F-Secure till Nod32! :tummenupp
Första intrycket är att Nod32 verkar mycket mer proffessionellt, men nån som vet hur bra Nod32 är på uppdateringar när nya virus kommer? Lika snabba som jättarna? För och nackdelar med Nod32, ni som kör det?

Aldrig använt antivirusprogram kontinuerligt. Formaterar om datorn ungeför vartannat år eller lite drygt det och kör igenom en tillfällig viruskoll en gång i halvåret ungefär. Har aldrig haft några större problem :tummenupp

Ska man va lite konspiratorisk så kan man tänka sig att virusmakarna och antivirusprogramtillverkarna samarbetar på nåt vänster. Det vore ju en klart fruktbar symbios. Jag tror att själva virusprogrammen lockar till sig små virus också så man ska uppleva sig beroende av programmen fast man egentligen aldrig haft några värre problem. Förra gången jag nämnde den idén i en tråd blev jag utskrattad, men jag tycker fortfarande att det är en intressant tanke.

mb skrev:
Aldrig använt antivirusprogram kontinuerligt. Formaterar om datorn ungeför vartannat år eller lite drygt det och kör igenom en tillfällig viruskoll en gång i halvåret ungefär. Har aldrig haft några större problem :tummenupp

Ska man va lite konspiratorisk så kan man tänka sig att virusmakarna och antivirusprogramtillverkarna samarbetar på nåt vänster. Det vore ju en klart fruktbar symbios. Jag tror att själva virusprogrammen lockar till sig små virus också så man ska uppleva sig beroende av programmen fast man egentligen aldrig haft några värre problem. Förra gången jag nämnde den idén i en tråd blev jag utskrattad, men jag tycker fortfarande att det är en intressant tanke.

Jag har för mig att jag läste för ett tag sen att antivirustillverkarna faktiskt hade folk anställda som gjorde och spridde virus :kocko
Jag är egentligen inte förvånad. Allt handlar ju om pengar i slutändan och det är klart att folk skaffar antivirus om dem känner sig tvugna pga smittorisken..

Jag kör Symantec. Jag förstår egentligen inte varför - segare produkt får man leta efter!
Aktiv scanning kan man ju inte ens ha på. Då tar det 20 sekunder att öppna ett word-
dokument jämfört med 4 utan aktiv scanning. *hmm* Det äääter minne också, men
maskerar det "väl" genom att använda sig av över halvdussinet processer...

Jag kör Antivir. Fördel: gratis. Än har det inte hittat nåt virus så vetefan om det ens funkar =).

BillS skrev:
Så.. Nu har man bytt från Symantec ocg F-Secure till Nod32! :tummenupp
Första intrycket är att Nod32 verkar mycket mer proffessionellt, men nån som vet hur bra Nod32 är på uppdateringar när nya virus kommer? Lika snabba som jättarna? För och nackdelar med Nod32, ni som kör det?

...jag kan inte svara på om de är lika snabba som Norton o F-secure. Men jag uppdaterar varje vecka och det är då ständigt nya virus.def.(manuellt...så det inte ska finnas ngn risk att lagga när man spelar :D )

...och som sagt...jag använder datorn flitigt och tar ner mkt skit men har (peppar peppar...) aldrig fått virus...utan att programmet har stoppat det.

Enda nackdelen jag känner till...är att jag inte känner till dess svagheter och vet inte var det brister nånstans. :hihi

/KaliZ

Jag kör Norton, och det är väl helt okej, nej då, jag är riktigt nöjd!
Jag har inte haft några större problem, men det händer ju lite då och då att det dyker upp en rabiessmittad råtta i burken men det tar inte lång tid innan den är död och slaktad.
//TwinSucker

Inte så många som använder Nod32 alltså.. Läste lite på Sweclockers.com och där verkade de flesta köra på det. :tuttar

Vad kan man säga även du har blivit en förståndigare människa! :tummenupp

/KaliZ

"Vadå Antivirus...

Jag använder Macintosh"

Betyder det att machintosh användare inte känner till virus eller att Mac inte har några virus. Det senare vet jag inte är sant.

Använder Trend. Främst för att jag har fler än 1 dator och vill sköta allt ifrån anti-spam/virus ifrån ett ställe. Sedan så funkar trend bäst med exchange server... Bolaget använder det vilket gör att licenserna inte behöver pröjsas. Många fördelar.

Kör med TrendMicro PC-Cilling 2002

Varför?
*Fick det gratis till mitt moderkort,
*Enda gången man måste starta om datorn vid uppdatering är när själva sök motorn i programmet uppdateras villket är ytterst sällan, hittills har det varit 1 gång per år. Öcriga uppdateringar är bara att ladda ner och vips så fungerar det perfekt =).
*Det tar otroligt lite systemresurser, totalt ca10MB av mitt ramminne för mig och den äter mellan 0-5% av cpu´n.
*Det är både antivirus + brandvägg i ett.
*Har stoppat alla virus hittills och hittar virus som inte symantec och f-secure vill hitta.
*Otroligt lättnavigerad, lite för enkelt :(

Negativt:
*Tar så lite resurser att man börjar fundera på om det verkligen är igång.
* När programmet har märkt att det finns en ny uppdatering tillgängligt kommer det en "always on-top popup" och det stör rätt mycke när man sysslar med helskärm programs om t.ex. cs , film osv
*Går ej att ställa in att "intelligent update" uppdaterar utan att man gokänner det.
*Går ej att lägga till blockerade portar

Om de negativa sakerna inte funnits med programmet så hade jag avgudat det. Eller vänta nu, det gör jag :hihi :banana

Jag använder Zone Alarm Pro.
med brandvägg och antivirus brandväggen funkar perfekt
men antivirus progg har jag ALDRIG litat på så jag kompletterar med
ad-watch och ad-daware sen så hittar www.antivirus.com alla virus på din data som inte f-secure, norton eller ZAantivirus hittar :tummenupp

Panda Antivirus Titanium med TruePrevent.

Funkar hur bra som helst, bra pris och plockar alla små elaka maskar som kommer med e-posten!

Lättanvänt och bra funktioner, rekommenderas!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT