Vilket årtionde skulle du vilja uppleva?

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Vilket årtionde skulle du vilja uppleva/återuppleva? Vi kan begränsa oss till 1900-talet i alla fall. Själv hade jag nog valt 50-talet med Elvis o grabbarna.

Lätt 20-30-talet! Sitta och kedjeröka på dimmiga klubbar och lyssna på sånt här skulle jag kunna vara enbent för att få uppleva när det begav sig:

[YOUTUBE-ID]Eulclp7dPXY[/YOUTUBE-ID]

Eftersom jag tycker det finns rätt bra dokumentation bakåt så är jag mer nyfiken framåt, jag tar 3010-talet.

Lätt 20-30-talet! Sitta och kedjeröka på dimmiga klubbar och lyssna på sånt här skulle jag kunna vara enbent för att få uppleva när det begav sig/QUOTE]

Ja, det lät inte helt fel. Var det på den tiden Al Capone härjade? Var inte alkohol eller sprit förbjuden i amerikat på den tiden föresten? Har bara fått för mig att det var det Al Capone blev stor på. Att sälja sprit.

Ja, det lät inte helt fel. Var det på den tiden Al Capone härjade? Var inte alkohol eller sprit förbjuden i amerikat på den tiden föresten? Har bara fått för mig att det var det Al Capone blev stor på. Att sälja sprit.
Det infördes 1920 om jag inte har fel, spriten blev maffians kassako.

Det verkade vara en lycklig tid!

Utseendemässigt så hade jag velat kolla in 70-talet och gå runt o skratta åt lustiga kläder och frisyrer... Visserligen född 76 men man har inte mycke minnen från 70-talet

Jag har redan upplevt dom alla... :gammlo

Näe, 50 talet skulle vara kul, både musik och fordon från den tiden tilltalar mig.

Dottern satt brevid mig när jag öppnade tråden, hon sa direkt 80talet,
"Det såg så bekymmersfritt och glammigt ut"
Var det så?

Visst, pudelfrillor, glammig rock och pastellfärger var det, men var det verkligen bekymmersfritt?

Last edited:
90-talet skulle vara kul att uppleva igen. Hotshots, flanellskjortor och farfarströjor. E-type på krogen.

Men vänta... den tidsmaskinen finns redan, heter Harry's och har massor av filialer runtom i landet.

Jag har redan upplevt dom alla... :gammlo

Näe, 50 talet skulle vara kul, både musik och fordon från den tiden tilltalar mig.

Dottern satt brevid mig när jag öppnade tråden, hon sa direkt 80talet,
"Det såg så bekymmersfritt och glammigt ut"
Var det så?

Visst, pudelfrillor, glammig rock och pastellfärger var det, men var det verkligen bekymmersfritt?

Har en gammal skolkompis på fejsbook som jag va in och kolla bilder på. Och han lever 50-talslivet helt ut. Åker på stora träffar i sverige och usa. Kör 50-talsbilar och klär sig i 50-tal, brylkräm och allt det där. Blev nästan lite avis!

70talet bara för att det va disco samt dom shysta kläderna .vem kan säga nej till chafs samt 4 upp knäpta knappar på en skjorta ..

Jag skulle gärna uppleva 50-talet. Sverige verkade rikt å lyckligt blomstrande då, sjysst musik och lagom svulstiga bilar.

Inte att förglömma, en ordentlig framtidstro!

Jag läser mycket tidningar från den tiden (samlar på Populär Mekanik) och framtiden var så ljus att mn bländas varje gång man öppnar en tidning...

Man skulle spränga nya djuphamnar i Antarktis med atombomber (atombomber var bra på den tiden) för att oljeskeppen skulle hämta all gratisolja som fanns därunder, bensinen skulle vara så billig att vi alla skulle kunna ha bensindrivna flygande bilar på bakgårdarna om vi ville.

Atomkraften skulle ju göra elen så billig att inget land skulle ta betalt för el längre och spillvärmen från dom i städerna centralt placerade körnreaktorerna skulle göra att hela städer hade gratis uppvärmning.

Vi skulle skjuta upp raketer varje natt som spred silverdioxid i molnen så att molnen regnade ur under natten, så vi skulle aldrig behöva uppleva en regnig dag.

Fan, det fanns inga problem på horisonten...

Nu finns fan inget annat än problem framför oss....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg