Vilket år va kxf 450 och rmz450 samma?

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Tjena!
Jag går i lite köp tankar och är lite sugen på en rmz450. Jag vet att kawasaki och suzuki hade exakt samma 450 cross nått år. Ända som skilde va plastkittet, problemet är att jag vet inte vilket år det va och jag är suzuki frälst så det blir lite tråkigt och köpa en kawa som inte är en suzuki med grön plast... Någon som råkar veta vilket år det va samma?
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Vad jag läst så hade kawa stora problem med insprutningen som kom 09, så jag skulle undvika dom. Suzuki hade ju väldigt stora problem 08 och fick byta massor med motorer till 09 modellen.

Så var noga med att forska lite mer i det innan köp:)
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Ingen årsmodell av 450.Kxf 250 04-05 och Rmz 250 04-06 är i princip lika däremot.
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Okej tacl för svaren :) har kollat på lite olika årsmodeller men 10 och fram är allt så säkrare o köpa sä man slipper en massa dyra motor problem? :)
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Okej tacl för svaren :) har kollat på lite olika årsmodeller men 10 och fram är allt så säkrare o köpa sä man slipper en massa dyra motor problem? :)

Svårt att svara på, för äldre modeller med förgasare är det ju inget fel på heller. Vad jag läst så hade alla tillverkare problem med sina nya insprutningssystem som kom runt 2010 på ca alla modeller.

Tex 2008 av kxf 450 var sista året med förgasare, den finns det inget att klaga på vad jag vet. Brorsan har en och är nöjd med sin. Beroende på hur nya grejer du ska köpa, så undvik helst första året av insprutning på alla modeller. En del har ju fått problemen fixade via recalls, men då gäller det at kolla det isf.

Just för suzuki rmz 450 skulle jag undvika 2008, då den hade rejäla motor problem. Finns det nåt papper som visar att den fått bytt motor till 2009 så ska det inte vara några problem vad jag vet. Finns ju massor av bra trådar att leta efter, bara googla modellen samt ordet "problem" så brukar man hitta lite info:)
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Vad jag läst så hade kawa stora problem med insprutningen som kom 09, så jag skulle undvika dom. Suzuki hade ju väldigt stora problem 08 och fick byta massor med motorer till 09 modellen.

Så var noga med att forska lite mer i det innan köp:)

Jag har ägt Kawa 450-09, inga problem. 1 säsong gubbmotocross, i mitt fall 35-40h. Det var väl snarare första hojen med sprut som gick riktigt bra.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag har ägt Kawa 450-09, inga problem. 1 säsong gubbmotocross, i mitt fall 35-40h. Det var väl snarare första hojen med sprut som gick riktigt bra.

När jag googlat och tittat så har alla mer eller mindre klagat på första årets modell med insprutning. Finns ju självklart undantag, men det är vad jag läst när jag googlat iaf.
Förstår dock inte varför första modellen med ett nytt system skulle funka bättre än senare modeller då dom fått tid att fin justera saker, eller missuppfatta jag dig?
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
När jag googlat och tittat så har alla mer eller mindre klagat på första årets modell med insprutning. Finns ju självklart undantag, men det är vad jag läst när jag googlat iaf.
Förstår dock inte varför första modellen med ett nytt system skulle funka bättre än senare modeller då dom fått tid att fin justera saker, eller missuppfatta jag dig?

Jag tror han menar att det är första motocrossen med insprutning som "gick riktigt bra".
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top