Vilket är lättast o roligaste o stunta med?

NikkeA

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
ingen :(
Ni som kan o vet, vad är det roligaste o stunta med?
En motard eller en sporthoj?
Tycker ni att man ska bygga egen 12a eller ska man köpa färdig? :hihi
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Jag vet inte och kan inte men det drar mig till en liknelse.
Vad är roligast och lättast att busa med i sängen, en 50 eller 100pannors brud?:tungan
 

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Ort
Kalmar
Hoj
CB400N -82
Jag har aldrig ens wheelat på sporthoj, så kan ju bara prata för motardåka. Och satans skoj är det :rock Inbillar mig att det är lättare att börja på motard då jag tippar på att man lättare håller sig till lägre hastigheter!
 

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
I ren sporthoj.com anda så spekulerar jag lite!

Känns som att motard är lättare och så kanske man inte är lika försiktig om den då det inte kostar så mycket med plast och så. Samtidigt så bör inte det spela någon roll då stunt sporthoj bör man ha motorbur på.

Motorgången lär ju vara i fördel för sporthojen då den lär ha mjukare gång.

Personligen tycker jag det är coolare med motard stunt men det känns som att det måste finnas en anledning till att så många stuntar sporthoj..
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Tror det är ungefär lika svårt, beror på vilken av hojarna du tränar mest på.

Personligen tycker jag motard är lite lättare att köra saktare med, men har dock kört väldigt lite med sporthoj..
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har en vän som får betalt för stuntuppvisningar. Han körde förut Honda CBR600F men har gått över till motard. Ja med pizzadrev bak förtåss. KTM 450. Största fördelen är att det gör inte lika ont att få den på sig vid krasch säger han.
Och så är det enkelt få den skyddad. Ingen kraschbur som på Hondan.
Enbart MX PEGS ca 35mm x 100mm på hjulaxlarna.
http://www.rite.se/product/3506/Animal_LinoOG_Peg_Kort/
och handskydd på styret.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-och-handtag/Handskydd-ALU-2-st-82575/
och så en tolva bak..
och extra handbroms på vänster styre till bakhjulet.
Hoppas jag inte missat nått....
 

Mxabbe

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Amo
Hoj
Yamaha Wr125 r 2009
Svårighetsgraden är nog den samma. Dock skulle jag valt en motard, då det kan vara kul att lek köra lite på en grusväg eller upp för trappor osv. Och det är som sagt billigare att stuntkitta en motard. :D

Men om du enbart är ute efter att stunta så ska du nog välja en sporthoj då det går att göra lite fler trix mm med dom. Plus att den inbockade tanken kan vara skön att ha när man ska göra tex HC-ringar. :D

Här är en gammal klassiker med en som stuntar med Motard.

http://www.youtube.com/watch?v=Gx5p3KgzKo4

Och här är en som stuntar med sporthoj.

http://www.youtube.com/watch?v=vmbZL12EH04

Två olika personer, två olika motorcyklar, två olika talanger och två olika videos

Titta runt lite och se vad du tror skulle passa dig bäst, och välj sen. :tummenupp
 

11433

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
På G
Tjena! Vet inte i vilken tråd jag ska skriva detta inlägg i men jag tror den här bli bra?
Tror ni att det går att stunta med en Aprilia rs 125? I.o.m. att dom flesta som stuntar kör med sporthojar så tycker jag att det borde funka med en 125:a också? Eller dämparna o.s.v. kanske inte klarar av påfrestningen? Jag frågar detta eftersom att jag ska köpa lätt mc snart och kommer troligtvis börja stunta då. Det kanske blir bättre med en motard? (Om dom inte hade varit så dyra hade jag inte tvekat en sekund på motard :mad:)
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Tjena! Vet inte i vilken tråd jag ska skriva detta inlägg i men jag tror den här bli bra?
Tror ni att det går att stunta med en Aprilia rs 125? I.o.m. att dom flesta som stuntar kör med sporthojar så tycker jag att det borde funka med en 125:a också? Eller dämparna o.s.v. kanske inte klarar av påfrestningen? Jag frågar detta eftersom att jag ska köpa lätt mc snart och kommer troligtvis börja stunta då. Det kanske blir bättre med en motard? (Om dom inte hade varit så dyra hade jag inte tvekat en sekund på motard :mad:)
Det går ypperligt med apa rs50 så kommer funka fint med 125a å, till slut tar dämpare och sånt en aning stryk oavsett om det är moppe eller storhoj..:näsblod

Funkar lika bra med motard som sporthoj, köp det du är sugen på eller får tag i, båda hoj typerna tar MÅNGA timmar på sadeln för att bli riktigt grym med :tummenupp
 

11433

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
På G
Det går ypperligt med apa rs50 så kommer funka fint med 125a å, till slut tar dämpare och sånt en aning stryk oavsett om det är moppe eller storhoj..:näsblod

Funkar lika bra med motard som sporthoj, köp det du är sugen på eller får tag i, båda hoj typerna tar MÅNGA timmar på sadeln för att bli riktigt grym med :tummenupp

Haha han var ju helt sjuk! Det lutar ändå mer mot motard för jag tror att det blir billigare i längden. :tummenupp
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top