Vilket är det bästa MC Märket!

Vem är bäst resp. sämst här på SH?
Och förstör inte tråden nu, jag vill veta!!

Oj da.... skulle vi inte kolla vilket mc märke är bäst och vilket är sämst...Godis, gräsklippare, tvättmaskiner kanske inte hör hemma här...:)

Midjestyrd Stiga slår alla Klippo med hästlängder! :smasha

Jag har en midjestyrt Stiga Park HST (2cyl 16hk) men upplever att den har vissa brister på en kuperad tomt....:gnissla

EDIT: Men jag tycker kuperad tomt är bättre än helt plan...Vad tycker ni?

Last edited:
Jag tror att det är svårt att säga vilken som är bäst! Det handlar så mycket om vad man personligen tycker om saker! Men går man på priset så är det ju någon som har tagit fram en hoj för 500,000 den borde väl vara bäst! ?

Vill du MV Augusta´s värsting får du hosta upp med en ca 900 000 spänn, världens bästa kanske???

Vilket är det bästa MC märket och vilket är det sämsta tycker ni och varför? vilka erfarenheter har ni av olika märken?

:tummenupp

Det bästa märket ÄR Honda.

Sen finns det snabbare cyklar, snyggare, osv. Men BÄST det är Honda.

Det är som att fråga "Hur rund är en boll". Alla har vi olika syn på hojjar. Tänk efter vad man ska ha den till o var man ska köra o välj en hojj efter det, då blir det bäst tror jag.

Honda är bäst, nä, jag tror nog att alla japanska mc har bäst kvalitè, om man jämför med europeiska märken, som engelska eller italienska, italienska hojar brukar ju vara ganska dyra, men jag tvivlar på att kvalitèn är lika bra som jappsarnas. (om serviceintervallen på japanska kontra italienska tx).

Jag har en krona ifrån 1976 och en ifrån 1977, vilken ska jag köpa tuggumi för och vilken ska jag spara?

Kawasaki Ninja,,,,,,, den ända hoj som envist håller på sin kawagröna tradition på ninjorna,coolt.

Min Honda gräsklippare är skitsnygg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...