Vilket är det bästa MC Märket!

vernesk

Medlem
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Suzuki 750 f GSX -98
Vilket är det bästa MC märket och vilket är det sämsta tycker ni och varför? vilka erfarenheter har ni av olika märken?

:tummenupp

Yamaha säger jag för det är alltid Yamaha jag har kört när det gäller JetSki, Skoter och alla sorter av MC.

Men byter jag till KTM eller nått annat så funkar säkert dom lika bra eller bättre:-)

Bäst/Sämst

Tycket att alla japanare håller förhållandevis ganska jämn kvalitet.
Motorerna kan man ju "MISSHANDLA" ganska friskt på alla racerhojar.
Men vilket märke som e bäst o sämst e jag inte människa att avgöra.
Men med tanke på i lördags när jag var ute på en tur såg jag en HD åkare ligga raklång jämte sin hoj o skruva. Kanske en tillfällighet. Vad vet jag. snygg var den iaf:yoparty

ROCK´N ROLL

honda för jag har kör honda, och nästa person säger kawasaki för han har en kawa, sen kommer suzuki och säger att dom är bäst, och så fortsätter det tills det blir krig o tråden stängs...

Jag tror att det är svårt att säga vilken som är bäst! Det handlar så mycket om vad man personligen tycker om saker! Men går man på priset så är det ju någon som har tagit fram en hoj för 500,000 den borde väl vara bäst! ?

När jag ändå funnit denna eminenta tråd så måste jag såhär i påsktider passa på och fråga vilken den bästa godistillverkaren är. Har nämligen alltid undrat det.

Idag är väl dom flesta märken bra så vad man kör har nog mest med personlig känsla att göra. Jag har alltid kört Triumph och har alltid varit mycket lycklig med det.:tummenupp :nicka

jasså Triumph, Har hört att de kan strula rätt mycekt eller är det en myt....:va snygga e de iallafall

Jag tror alla japanare ar bra , men jag tror nog honda ar dom basta. Kolla bara på finishen..jag gillar kawasaki men finishen ar samre i mitt tycke,

Klippo gör bäst gräsklippare givetvis med motorer från B&S.

jasså Triumph, Har hört att de kan strula rätt mycekt eller är det en myt....:va snygga e de iallafall

Det började -76 med en Bonneville 650 -65. efter att ha tappat nummerskylten ett par gånger (vibrationsutmattning) så balancerade jag vevaxeln och då upptäckte jag varför alla bonneville på den tiden läckte olja. Växelföraraxeln var inte tätad på drevsidan (det kanske var tänkt att det skulle smörja kedjan :D ). Jag fråste ett O-ringsläge och la det en O-ring och sen var det tätt. Jag hade ett par stycken och åkte mycket. Blev aldrig stående. Åkte till -88. tog hus,fru och barn pause. Sen blev det en Legend, en speed triple (rip) och den triplen jag har nu. Inga problem. Åker fortfarande mycket förra året ca 2500 mil och hittills i år ca 400 mil.

Nja, vet inte om jag håller med. Cloetta har ju både romerska bågar och center/plopp. Sen har vi ju företaget som gör toblerone också, inte att förglömma. Rispuffar e gott också. :tungan

Djungelvrål :tummenupp är det Malaco tro ?

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back