vilket är bäst, vax skrivare eller bläckstråleskrivare?

Jag har iofs aldrig hört talats om vaxskrivare men däremot vet jag att en bläckstråleskrivare för 2000-3000:- spöar en laserfärgskrivare för 30 000:- i utskriftskvalitet. Ska du ha för eget bruk eller till företag? Jag använder en canon i550 till mina foton och omslag till cd's och den är det riktigt grym utskriftskvalitet på iaf.

Vi hade vaxskrivare på tryckeriet jag jobbade på förr.

Jag antar att det har hänt en hel del i utvecklingen nu, men då var de iallafall rätt dyra att använda. Exakt hur mycket vet jag inte, men en hel del mer än en bläckstråle.

Vax är bättre än bläck, men rejält mycket dyrare i inköp. Utskriftskostnaden per papper är ganska lågt. Anledningen till det är att vaxet är relativt billigt med tanke på hur länge det räcker. Bläck är däremot väldigt dyrt per utskrift eftersom bläckpatroner är dyra och har kort livslängd både i antal sidor och tid (bläck torkar).

Har du pengarna, skriver ut mycket och vill ha kvalitet, köp en vaxskrivare. Annars är bläckskrivare ett bra budjetalternativ. Som Dee_Cati säger så kan du få en bra bläckskrivare för ett par tusen.

Vax skrivare är bättre än en vanlig bläckstråle skrivare på vanligt papper. Dock så KAN bläckstråle va bättre om man köper en bra sådan och skriver ut på ett fint papper!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back