Vilken yrkeskår har du störst förtroende för?

Vilken yrkeskår har du störst förtroende för?

• Antal röstningar
    0
Röstade på bibliotekarien. Har aldrig blivit lurad av en sån. De tre första har jag dock stött på mindre ärliga typer inom och även IT-konsulter och bilmekaniker. De övriga har jag ingen åsikt om... :)

Men fakk... sådär får man inte ställa upp en poll, det ska alltid vara att man ska kryssa i det mest negativa. Vi svenskar kan ju inte ge bra kritik vet du väl... :fatta! :hihi

Så jag röstade helt fel, bilmekaniker har jag defenetivt inte STÖRST förtroende för. :näsblod

En mera missvisande rubriksättning får man leta efter...........

Ja, och den fick även mig att rösta fel.

Ahmen helvete..nu röstade jag också fel..satt o garvade åt alla er andra och tänkte hur fan kan man rösta fel..tills jag kollade vad det egentligen stog...JÄKLA HUDTERAPEUTER :mad:

Jag röstade på Frisör. Och ja, jag röstade rätt, jäla retards :gnissla

Jag har störst förtroende för bibliotekarier!
Aldrig har jag sett den yrkesgruppen misslyckas med sin arbetsuppgifter och utan dem skulle man ju vara helt lost... Ett av världens viktigaste yrken. :Bugar
Jag älskar dem!

Flamma77 skrev:
2119254 Jag har störst förtroende för bibliotekarier!
Aldrig har jag sett den yrkesgruppen misslyckas med sin arbetsuppgifter och utan dem skulle man ju vara helt lost... Ett av världens viktigaste yrken. :Bugar
Jag älskar dem!

Exakt min motivering till att jag röstade på dem. :)

MEN! :mattias Pollen är ju värdelös ser jag nu, frågan är ju omöjlig att besvara!!!
Skittokigt :hihi

Vad visar svaren egentligen? Är det MEST eller MINST förtroende?
Jag röstade iaf för MEST?
MEn frågan är ju då; Var visar man sitt minsta förtroende nånstans?
Och hur framgår DET i pollen?
OCH: man har ju bara EN röst!

Ha ha i sanning en moment 22-poll!

Dr.Bike skrev:
2119642Vad visar svaren egentligen? Är det MEST eller MINST förtroende?
Jag röstade iaf för MEST?
MEn frågan är ju då; Var visar man sitt minsta förtroende nånstans?
Och hur framgår DET i pollen?
OCH: man har ju bara EN röst!

Ha ha i sanning en moment 22-poll!
Inga problem. Som det står ovanför pollen röstar man på den yrkeskår man har störst förtroende för. De med kortast staplar har alltså lägst förtroende hos de som har röstat. Enda felet (som jag har bett moderatorerna ändra) var trådens rubriksättning där ordet "lägst" gör det otydligt vad man ska rösta på. Vad jag menade var att båda ytterligheterna visar sig när man röstar på den man har störst förtroende för.

Jag har störst förtroende för bibliotekarier och minst för alla tokar som inte klarar av att läsa och förstå det första inlägget innan dom röstar!

Nyteknik skrev:
2120572 Inga problem. Som det står ovanför pollen röstar man på den yrkeskår man har störst förtroende för. De med kortast staplar har alltså lägst förtroende hos de som har röstat. Enda felet (som jag har bett moderatorerna ändra) var trådens rubriksättning där ordet "lägst" gör det otydligt vad man ska rösta på. Vad jag menade var att båda ytterligheterna visar sig när man röstar på den man har störst förtroende för.

Klart som korvspad! :lol

Jodå, jag hajade väl det. Eller trodde mig haja :hihi
Ville bara knorra lite!

Intressant resultat dock inte helt oväntat ur min synvinkel, då alla man BORDE kunna lita på såsom politiker, journalister och myndighetspersoner bara ser om sitt eget hus.

Fallskärmsjägare får helt plötsligt en negativ klang...

Absolut inte bilmekaniker - verkar ofta som att de försöker skinna folk och priser varierar alltid på samma arbete.

Läkare är heller inte att lita på då deras fackämne är betydligt mer outforskat och osäkert än vad de har för uppgift att ge intryck av. Detta därför en stor del av deras uppgift är just att lugna och ge ett intryck av säkerhet.

Jag antar att svaret blir bibliotikarie eller frisör.

Bibliotekarien fick min röst...

Resten känns rätt opålitliga allihopa....

2fast4hjo skrev:
2120825 Jag vet en yrkeskår jag definitivt inte har något gott öga till :gnissla

(Ge parkeringsböter utanför förlossningsavdelning, bötfälla för att bilar inte står innanför linjerna, nu snackar vi cm etc)

Inte p-vakten som bestämmer reglerna... det är markägaren....
P-vakten är där för att utföra sitt jobb... Eventuella klagomål vänder man sig antingen till vaktbolaget eller den som äger marken...
Visst kan de ibland vara svårt att förstå varför man blir lappad... men jag lovar reglerna som är uppsatta finns där av en anledning...
Börjar vakten göra undantag kan han/hon till slut inte rättfärdiga nån bot... Bättre att chefen får bestämma vilka p-böter som ska tas tillbaka... Kan ju nu bara prata för mitt eget bolag men jag vet att min chef inte är omöjlig att ta tillbaka p-böter när han anser att tillräckligt starka skäl finns.... vet dock inte hur andra bolag är....

Jag tycker att det finns rötägg inom alla brancher sen så finns det alltid lika många som är jätte bra och helt guld att ha o göra med.

Men det som jag råkat ut för mest är dåliga hantverkare, men har nu knutit kontakter med flera hantverkare som är guld.

Men de jag har totalt minst förtroende för är politiker.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph