Vilken vit lack ska jag lacka hojen i?

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Jag har lämnat in alla mina kåpor till lackeraren nu för lackning. Jag hade tänkt få dem i vitt. Vet givetsvis att det finns lika många vita nyanser som det finns människor, men jag sa åt honom att lacka dem i nån schysst vit helt enkelt. Han sa att han inte skulle köra vanlig jättevit, då det blir för kallt, utan ta någon varmare lackering.

Nu har jag börjat fundera lite över om man skulle tänka över valet mer noggrant. Är det någon här som har ett tips på vilken vit man ska köra på till en gsxr600 med silvrig ram? Lackeraren nämnde pearlvit, men det låter dyrt och jag vet inte riktigt hur det skulle se ut.

Kanske någon har bilder på olika vita färger, färdiglackade hojar mm?

Tips på rentav schyssta färger som passar en hoj utan dekaler emottages också. Svart är inget alternativ, och att lacka den blått blir för blått, rött på en hoj utan dekaler blir för rött osv.:gnissla

Jag körde med Toyotas "Pure white" 040. Kolla mitt garage.

Jag använde Volvos Californiavit från någon 50-talskärra, den är ganska krämig, bilder finns i mitt garagen men kulören syns inte jättebra. En annan originalhoj du kan kika på, utöver nya Hondan som nämnts, är Triumph Speed Triple, på Trajjas hemsida kan du hitta färgkoder också har jag för mig. Jag har också sett HD fatboy med riktigt fin vit färg. Du kan ju också kika på bilar du ser, jag tycker ex SAAB har en schysst vit, som inte är för kall, på någon nyare 9-5:a.

Jag hade nog valt metallic (=pearl!?), det ska väl inte vara särskilt mycket dyrare, man måste förstås lägga klarlack över men det kanske du vill ha ändå.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra