Vilken vecka

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Jag lever och har hälsan iallafall, än så länge.
Håller på att flytta och till helgen ska allt vara klart.. Men har fått nått paj på soppapumpen i chevan, så är lite akut att fixa den. För har ju en husvagn som ska dras ner till den nya adressen.

Gumman avbeställde Internet här, så när jag vaknade så saknades det både nätet, tv och hemtele. :( PANIK!! Ut i husvagnen och hämta boxen till tv´n i den. Så nu har jag en sladdfan ifrån husvagn, in genom fönstret och slingrandes på golvet till boxen under tv´n. Antenn sitter ju på husvagnen. :tummenupp

Mobil har man ju, så att hemtelen är ju inte livsviktig iallafall. Men Internet är man ju beroende av! Så rotade igenom lådan som numera är märkt data och elektronik och hittade ett mobilt 3G modem med en veckas gratis surf på. Lycka trodde jag!! Ja visst ja, 3G funkar inte där jag bor nu, så modemet går enbart på 2G. Kul att surfa kan jag inte säga att det är med 10 kbps lina!

Så jag tänkte ta en tur med hojen istället för att komma ifrån lite. Så lägger mig på golvet
och sprattlar på mig stället i någon form av ep anfall. Kommer ut och slår på tändningen och märker att soppamätaren ligger nere på rött. Dags att tanka bara, soppa pengar finns det iallafall på kortet mitt. Och var fasen är kortet då?
Ja just det, gumman lånade det när hon drog iväg på någon smärtklinik nedåt landet. Och hon kommer tillbaks på fredag kväll!

Så nu sitter man här utan en chans i hedemora att ta mig någonstans. 1,2 och 4:an är tv kanalerna jag har, ett sketet mobilt bredband som får sniglarna att se ut som Rossi i högform. 2 hojar som saknar soppa och en cheva med isärtagen soppapump.

Inte min dag idag!!!

Smal slang? Ta en som är 5mm så ska du se att den går i. Att det går långsamt gör inget, tid verkar du ha gott om.

Åkgräsklipparen fick donera soppa, så hann med några mil idag iallafall. Nu känns det betydligt lättare att fortsätta med packande och trögt I-net. :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park