Vilken typ av lack/färg för pensling?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Ska måla kåpor och funderar på om det finns någon bra färg som man kan pensla på?
Den ska hålla för det mesta, inkusive bensin, och gärna kunna "brytas" till önskad kulör.

Några tips?

sandstream skrev:
Ska måla kåpor och funderar på om det finns någon bra färg som man kan pensla på?
Den ska hålla för det mesta, inkusive bensin, och gärna kunna "brytas" till önskad kulör.

Några tips?
Hammarlack. :hihi

sandstream skrev:

Några tips?

varför inte bara köpa ett par spray burkar :confused:

Gottis skrev:
varför inte bara köpa ett par spray burkar :confused:
För att jag använde det till förra setet med kåpor och allt i hela garaget vart vitt, inklusive barnvagnar, barnstolar, kaninburar, sadeln på hojen osv :gnissla
Tänkte att de kunde vara lättare att pensla för att slippa allt damm :)

sandstream skrev:
För att jag använde det till förra setet med kåpor och allt i hela garaget vart vitt, inklusive barnvagnar, barnstolar, kaninburar, sadeln på hojen osv :gnissla
Tänkte att de kunde vara lättare att pensla för att slippa allt damm :)

finns en lätt lösning på det bygg ett litet rum

allså bygg en ram på tex 1,5 m * 2 meter sätt upp plast som väggar
helt damm fritt från resten av garaget alt koppla damsugaren till ett litet hål i mitten av en vägg då suger den upp allt :)

Bifogat

• untitled.GIF
    untitled.GIF
    5.3 KB · Visningar: 105
Förr i världen fanns det nåt som hette Servalack (yes, i'm old), men jag vet inte om det finns att få fatt i längre.

Edith Piaf: Jo, det verkar gå att köpa fortfarande. Alcro tillverkar.

Se Gottis förslag med ett litet rum, men snarare 3 * 2 meter man måste kunna röra sig också. Bygger man det i 3 tum 2 och sk diffusionsspärr som väggar golv och tak. Man måste också tänka på en inpasseringsluss. Dammsugning nertill och luftgenomsläpp upptill osv. Man kan med hjälp av bult och vingmuttrar från Clasisjön göra den demonterbar. Förr när jag lackade högtalarlådor gjorde jag ngt liknande. Du kan få låna elsprutan, pma i så fall.

Du kan få låna elsprutan, pma i så fall.[/QUOTE]

Fungerar sån bra att lacka med ? ,har du någon dyrare variant ?

/j

Modifier skrev:
Fungerar sån bra att lacka med ? ,har du någon dyrare variant ?
/j

Billig från antingen Biltema, Micro eller Mekonomen kommer inte ihåg(ligger i nån låda hemma) men i stort fungerar det för icke proffsbruk. Sen är man väl kanske inte någon fena men det dög för mig och mina hembiohögtalare(Tüsk bauzätze). Det är exakt samma procedur som för tryckluftslackering. Underarbetet är det viktigaste sen är det bara övning och övning som gäller. Man kan säga att man får späda färgen rätt bra, det medföljde en viskositetsbägare/mätare. Det blir ganska tunna lager så man börjar med ett lager, kollar missar i underarbetet, åtgärdar, lägger nytt lager, missar så det börjar rinna, slipar ner börjar om från början och om igen.
Mellan varven måste man spruta lösningsmedel genom sprutan osv osv
Så nu har jag avskräckt dig :tungan

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back