Vilken turbohoj håller bäst?

Jag ser att Silverryggens GSXR ligger ute för försäljning, där har du en ball hoj för en rätt billig slant.

http://www.blocket.se/halland/Streetfighter_Suzuki_GSXR_7_11_Turbo_28400260.htm?ca=3&w=3

Ska du bygga själv kan jag med erfarenhet säga att det är lättare nå jäääävulskt att bygga på en hojmodell som många andra redan gjort (GSXR 1100), allt som behövs vetas finns att läsa på nätet och du har många att fråga om hjälp om det jävlas.

Ett byge som vore riktigt ballt vore att bygga på en gammal GSX1100-ram och lyfta i den nyare oljekylda motorn (om det går, ingen aning) och bygga en turboKatana-replika. Plast och sånt går väl hitta på Ebay och stålramen är lättare att bygga om än en aluminiumram.:yoparty

Ja intialerna på sidan stämmer ju bra också :yoparty J.Nilsson Själv heter man ju Jimmie Nilsson.

Oki vad är det som gör de så lätta att turbokonventera?

Om jag ska ge mig in i turbokrätsen så vill jag ha något mer åt glida hållet fast ingen custom då. Sen har jag en förkärlek till honda CB1300.
Honda CB1300 X4 hade varit roligt att ha och göra en VMAX killer av.

typ denna http://www.blocket.se/gotland/Honda_X4_CB_1300_27775254.htm?ca=21&w=3
 
Jag ser att Silverryggens GSXR ligger ute för försäljning, där har du en ball hoj för en rätt billig slant.

http://www.blocket.se/halland/Streetfighter_Suzuki_GSXR_7_11_Turbo_28400260.htm?ca=3&w=3

Ska du bygga själv kan jag med erfarenhet säga att det är lättare nå jäääävulskt att bygga på en hojmodell som många andra redan gjort (GSXR 1100), allt som behövs vetas finns att läsa på nätet och du har många att fråga om hjälp om det jävlas.

Ett byge som vore riktigt ballt vore att bygga på en gammal GSX1100-ram och lyfta i den nyare oljekylda motorn (om det går, ingen aning) och bygga en turboKatana-replika. Plast och sånt går väl hitta på Ebay och stålramen är lättare att bygga om än en aluminiumram.:yoparty

Bygg isåfall hellre Katana på en Bandit istället, borde vara enklare.

Suzuki_Katana_1100_01.JPG


2-750katana.jpg
 
Ja intialerna på sidan stämmer ju bra också :yoparty J.Nilsson Själv heter man ju Jimmie Nilsson.

Oki vad är det som gör de så lätta att turbokonventera?

Om jag ska ge mig in i turbokrätsen så vill jag ha något mer åt glida hållet fast ingen custom då. Sen har jag en förkärlek till honda CB1300.
Honda CB1300 X4 hade varit roligt att ha och göra en VMAX killer av.

typ denna http://www.blocket.se/gotland/Honda_X4_CB_1300_27775254.htm?ca=21&w=3

Lite inspiration kanske? En tysk Honda X4 Turbo: http://www.mab-power.de/turbo/turbo-bilder.html?tx_lzgallery_pi1[showUid]=10

Eller kanske något sådant här med sugturbo för det äkta oldschool-stuket? Fläskigfläskig och fet som fasen. Dräggel. 1500 cc och 400-någonting hk på slangen:
gary14.jpg
 
Man kanske bör tänka om? Literhojar börjar komma ner på humana priser, 50 lappen kan du hitta en literhoj som är ett mycket bättre helhetspaket än turbomatade 90 talshojar - förvisso högre försäkring men helhetspaketet och hållbarheten betalar man för då :)
 
Menar du att man ska köra den original? I så fall så håller den bättre, men då är det ju ingen turbohoj... då sparkas den ut från detta forum :machinegu

Eller så kan man köpa en Volvo:rolleyes:

Men skämt o sido, bygger man en turbohoj enbart för att den ska hänga med en nyare literhoj så är man fel på det, köp då en literhoj, kostar samma. Och alla du möter har samma också, bra om man råkar ta fel hoj när man ska iväg från lokala fiket:D
 
Annars har jag ett kit till salu, kommer du och hämtar det snabbt kan du få med en (vad jag vet) komplett hojj att skruva fast det på också så jag får lite plats i garaget :)
 
De flesta sporthojar håller väl så länge du bara laddar lite, fast det är ju där problemet sitter att det sällan stannar vid lite ladd.
:D

Man laddar tills det rasar, sedan dimensionera man för mer ladd och har sönder sakerna igen när man ökar på för mycket.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top