Jocke W skrev:hmm..okey..trodde inte dom va strypta utom på pappret =)...tack för upplysningen !
Det första man gör när man får hem hojen är ju att ta bort strypningarna då det brukar vara omöjligt att framföra en strypt stånka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jocke W skrev:hmm..okey..trodde inte dom va strypta utom på pappret =)...tack för upplysningen !
CayLe skrev:Dom är strypta för att klara bullerkraven, typ.
Almspang skrev:vart någonstans kan mna ringa och höra sig för för att få reda på detta vad man får köa med mella nhoj?
husa husa husa husa husa husa BERGJocke W skrev:Varför vill alla ha KTM?..Det finns andra hojjar ju...Tycker det känns lite trist att alla motarder man ser är bara KTM överallt..
husa husa husa husa husa husa BERGAlmspang skrev:Jag ska troligtvis köpa en LC4 640. Och då undrar ja vart man vänder sig så man vet att man kan köpa den och få på pappret 25Kw osv..
Vad finns det för andra motarder som man är reggade för 25kw och får körar på mellan kort. ?? Vill inte har husa o sånt som har mkt täta service intervaller
MVH
wdac skrev:husa husa husa husa husa husa BERG![]()
![]()
![]()
Almspang skrev:Det jag undrar om någon kan säga är ifall det finns någon motard man får köra på mellan kort. Kom med förslag o säg
Hur är det med Yamaha yzf 400 -99 ???
.Sandgren skrev:Du menar Yz 400 F??
Jag har en 98 o det är en hel del meckande med dom, så om du inte gilla de som du skrev innan så är det nog inte rätt hoj heller.
Jag fick min strypt till 24kw eller nått sånt... så nu får jag ju köra den... enligt papret iallafall.
men är dom inte ganska så svåra att hitta lv reggade??
Almspang skrev:okey, Vad är det som man måste göra då? service intrevallerna?
Ja menar ja vill juh inte ha en hoj som skärihop efter att man kört ett ex antal mil i veckan o så
Hur mkt kör du med din hoj i veckan ca då?
Busaberg skrev:Köp en 625 alt 660.Dom är reggade med 24 kw från början och lite roligare än 640.Oljebyte var 250 mil enligt boken och byte av vevlager efter 654 mil(egen erfarenhet)![]()
Almspang skrev:så det du menar är att jag får köra dom med mitt kort ? eller riskeratr ja nått.??
va kostar det att byta vevlager?
). Vevlager håller mycket längre än så om du bara sköter servicen.Coola Ola skrev:Låter du strypningarna sitta så får du köra 660/625 ja.
CayLe skrev:Fel! Det finns en till kriterie som mc'n måste uppfylla för att klassas som mellanklass, effekt/vikt förhållandet. MC'n får inte överstiga 0,16kW/kg.
Coola Ola skrev:Ah, sant, tänkte inte på att 625/660 är relativt lätt. Iofs, läste ett test i engelska supermoto magazine där de vägde 625:an till runt 160 kg fulltankad och det är den vikten som man räknar på vad jag vet. Då blir det ungefär 0,155 kW/kg så det ska nog gå.

CayLe skrev:Jag har fått för mej att dom väger 140kg?![]()
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |