Vilken tror ni är bäst för mig? (Motard)

Jocke W skrev:
hmm..okey..trodde inte dom va strypta utom på pappret =)...tack för upplysningen !

Det första man gör när man får hem hojen är ju att ta bort strypningarna då det brukar vara omöjligt att framföra en strypt stånka.

vart någonstans kan mna ringa och höra sig för för att få reda på detta vad man får köa med mella nhoj?

Almspang skrev:
vart någonstans kan mna ringa och höra sig för för att få reda på detta vad man får köa med mella nhoj?

Vad man får köra? Menar du märke eller antalet kw??

Jag ska troligtvis köpa en LC4 640. Och då undrar ja vart man vänder sig så man vet att man kan köpa den och få på pappret 25Kw osv..

Vad finns det för andra motarder som man är reggade för 25kw och får körar på mellan kort. ?? Vill inte har husa o sånt som har mkt täta service intervaller :)

MVH

Jocke W skrev:
Varför vill alla ha KTM?..Det finns andra hojjar ju...Tycker det känns lite trist att alla motarder man ser är bara KTM överallt..
husa husa husa husa husa husa BERG ;) :D :tummenupp

Almspang skrev:
Jag ska troligtvis köpa en LC4 640. Och då undrar ja vart man vänder sig så man vet att man kan köpa den och få på pappret 25Kw osv..

Vad finns det för andra motarder som man är reggade för 25kw och får körar på mellan kort. ?? Vill inte har husa o sånt som har mkt täta service intervaller :)

MVH

wdac skrev:

Det jag undrar om någon kan säga är ifall det finns någon motard man får köra på mellan kort. Kom med förslag o säg :)

Hur är det med Yamaha yzf 400 -99 ???

Last edited:
Almspang skrev:
Det jag undrar om någon kan säga är ifall det finns någon motard man får köra på mellan kort. Kom med förslag o säg :)

Hur är det med Yamaha yzf 400 -99 ???

Du menar Yz 400 F??

Jag har en 98 o det är en hel del meckande med dom, så om du inte gilla de som du skrev innan så är det nog inte rätt hoj heller.

Jag fick min strypt till 24kw eller nått sånt... så nu får jag ju köra den... enligt papret iallafall :banana .
men är dom inte ganska så svåra att hitta lv reggade??

Sandgren skrev:
Du menar Yz 400 F??

Jag har en 98 o det är en hel del meckande med dom, så om du inte gilla de som du skrev innan så är det nog inte rätt hoj heller.

Jag fick min strypt till 24kw eller nått sånt... så nu får jag ju köra den... enligt papret iallafall :banana .
men är dom inte ganska så svåra att hitta lv reggade??

okey, Vad är det som man måste göra då? service intrevallerna?

Ja menar ja vill juh inte ha en hoj som skärihop efter att man kört ett ex antal mil i veckan o så :)

Hur mkt kör du med din hoj i veckan ca då?

Köp en 625 alt 660.Dom är reggade med 24 kw från början och lite roligare än 640.Oljebyte var 250 mil enligt boken och byte av vevlager efter 654 mil(egen erfarenhet) :D

Almspang skrev:
okey, Vad är det som man måste göra då? service intrevallerna?

Ja menar ja vill juh inte ha en hoj som skärihop efter att man kört ett ex antal mil i veckan o så :)

Hur mkt kör du med din hoj i veckan ca då?

Jag har inte haft den så länge, jag kör inte speciellt mycket, men det är på grund av de kassa vädret. men jag skulle väll tippa på oljebyte var 15 timme kanske... o filter byte varannan... det är ju beroende på hur hårt man kör med hojen.

Busaberg skrev:
Köp en 625 alt 660.Dom är reggade med 24 kw från början och lite roligare än 640.Oljebyte var 250 mil enligt boken och byte av vevlager efter 654 mil(egen erfarenhet) :D

så det du menar är att jag får köra dom med mitt kort ? eller riskeratr ja nått.??

va kostar det att byta vevlager?

som ni andra skrev kom det någon regel som gäller för alla mc från 00 och framåt.. men jag har hittat en Ktm lc4 supermotard - 99 tror ni dom går att få strypta ? Väldigt tacksam för svar MVH Rickard

Almspang skrev:
så det du menar är att jag får köra dom med mitt kort ? eller riskeratr ja nått.??

va kostar det att byta vevlager?

Låter du strypningarna sitta så får du köra 660/625 ja. Byta vevlager är nog rätt dyrt om du lämnar in till en verkstad men å andra sidan så hade Busaberg bara otur (eller är alla 625or såna? :tungan). Vevlager håller mycket längre än så om du bara sköter servicen.

Coola Ola skrev:
Låter du strypningarna sitta så får du köra 660/625 ja.

Fel! Det finns en till kriterie som mc'n måste uppfylla för att klassas som mellanklass, effekt/vikt förhållandet. MC'n får inte överstiga 0,16kW/kg.

CayLe skrev:
Fel! Det finns en till kriterie som mc'n måste uppfylla för att klassas som mellanklass, effekt/vikt förhållandet. MC'n får inte överstiga 0,16kW/kg.

Ah, sant, tänkte inte på att 625/660 är relativt lätt. Iofs, läste ett test i engelska supermoto magazine där de vägde 625:an till runt 160 kg fulltankad och det är den vikten som man räknar på vad jag vet. Då blir det ungefär 0,155 kW/kg så det ska nog gå.

ja har annars en din din CCM 644 super motard som är strypt till mellan hoj (iaf på pappret) 03:a inte körd någonting i år Ca 300mil och med sprojlans nytt pilot sport på bak

Coola Ola skrev:
Ah, sant, tänkte inte på att 625/660 är relativt lätt. Iofs, läste ett test i engelska supermoto magazine där de vägde 625:an till runt 160 kg fulltankad och det är den vikten som man räknar på vad jag vet. Då blir det ungefär 0,155 kW/kg så det ska nog gå.

Jag har fått för mej att dom väger 140kg? :va

CayLe skrev:
Jag har fått för mej att dom väger 140kg? :va

Ja det stämmer bättre...

625
Fuel capacity approx. 9 liters / 2.5 liters reserve
Weight (no fuel) approx. 132 kg

660 är ett kg lättare så dom klarar inte det kravet.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back