Vilken trådlösa hub ska man tjaxxa?

Mitt problem är kvar. :mad:

Hur är det med andra trådlösa nätverk i närheten? Jag får upp 9 olika nätverk när jag scannar. Kan dom störa?

Jag tror att trådlösa telefonen är en bov i dramat. Problemet är att jag inte kan ha telefonen nån annanstans. :huvet
Jo dom andra nätverken hjälper nog till att störa ut också. Jag har samma problem, mycket störningar i min kåk också.

Jag såg att det finns en pryl man kan plugga in i eluttaget och använda elnätet i bostaden som lokalt nätverk.

Nån som har testat? funkar det bra?

Mitt problem är kvar. :mad:

Hur är det med andra trådlösa nätverk i närheten? Jag får upp 9 olika nätverk när jag scannar. Kan dom störa?

Jag tror att trådlösa telefonen är en bov i dramat. Problemet är att jag inte kan ha telefonen nån annanstans. :huvet

Andra nätverk kan störa och göra så att du tappar kontakten.
Dom flesta kör bara på default kanal som är kanal 1 (Jag har för mig att det finns 12 eller något)
Prova att ställa om routern så att den kör på kanal 6 eller 12. Eventuellt går det att se vilka kanaler övriga nätverk sänder på och välja en så långt ifrån dom som möjligt. Det är viss överlappning så om någon kör 1 så ska du völja minst kanal 6 för att slippa störningar helt.

Går det inte att sätta en förlängning på telefonen och ställa den en liten bit ifrån?

Jo dom andra nätverken hjälper nog till att störa ut också. Jag har samma problem, mycket störningar i min kåk också.

Jag såg att det finns en pryl man kan plugga in i eluttaget och använda elnätet i bostaden som lokalt nätverk.

Nån som har testat? funkar det bra?

Nätverk via eluttaget funkar ganska dåligt. Typiskt sett får man sämre hastighet än med 802.11 g. Lite beroende på vad man har för utrustning i övrigt i sina eluttag.

NetGear och D-Link.. seriöst.. dessa två verkar ha en policy på att deras produkter får MAXIMALT fungera i 12 månader, helst bara 6 månader.

vet inte hur mycket klagomål från alla möjliga människor om hur deras routers bara lägger av eller ändrar inställningar och därmed slutar fungera/kräver justeringar och skit...

helt otroligt att dessa två företag fortfarande lever och levererar...

Hmm. underligt. Jag har 11 års garanti på min Dlink DIR-655.

Last edited:
Kör Network Stumbler på en dator som har ett trådlöst kort och skanna av vilka kanaler som är upptagna - så väljer du en ledig kanal - så långt (kanalmässigt) som möjligt ifrån de upptagna.

Linksys WRT är som sagt stabila, t.ex. med Kamikaze-distributionen. GL-versionen har lite lite minne om man nu vill stoppa in en massa roliga saker på den, men annars så är det ett vettigt val. Den klarar dock inte så mycket trafik genom switchen och det ställer till problem om man har 100Mbit lina eller mer.

Jag körde med en Belkin ett tag, men då tappade jag länken lite nu och då och fick starta om routern för att få tillbaka kopplet.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman