Vilken touringhoj ska jag köpa?

Jag gillar Er6:an riktigt mycket. En ok hoj. Kraften tycker jag räcker alldeles utmärkt då man sitter själv utan packning eller passagerare på den.
Är väl lite mer fundersam om hur den blir med de två attributen pålagda. Undrar om man inte börjar sakna en del kraft i motorn då. (har kört lite ER6f som en vän har).

Två bra sporttouring hojar:
Triumph sprint från -99 och framåt.
VFR 800 från -98 och framåt.

Angående ER6f och touring så funkar den utmärkt till det om du frågar mig. Hade en sådan en kort period för något år sedan. Tog den på en 200 mil resa upp i Norge och det var inga som helst problem. Jag är 183cm lång.

Hade en Honda Blackbird för några år sedan, den var som gjord för touring.

Motorn är lika skottsäker som en gammal Merca-diesel, folk har kört 10-tusentals mil med dem utan att renovera motorn.

Går att hålla 200 på E4 om man nyttjar vägrenen flitigt, bara en sån sak ;) Går som ett lokomotiv, bergstadigt rakt fram, även med passagerare.

Man får en gubbkörd i fint skick från sent 90-, tidigt 00-tal för 30-40k:- som har många mil/år kvar.

Faktum är att många av dem är väldigt lugnt körda av äldre herrar, trots att de än idag hänger på det mesta upp till 200 km/h ^^

Hade en Honda Blackbird för några år sedan, den var som gjord för touring.

Motorn är lika skottsäker som en gammal Merca-diesel, folk har kört 10-tusentals mil med dem utan att renovera motorn.

Går att hålla 200 på E4 om man nyttjar vägrenen flitigt, bara en sån sak ;) Går som ett lokomotiv, bergstadigt rakt fram, även med passagerare.

Man får en gubbkörd i fint skick från sent 90-, tidigt 00-tal för 30-40k:- som har många mil/år kvar.

Faktum är att många av dem är väldigt lugnt körda av äldre herrar, trots att de än idag hänger på det mesta upp till 200 km/h ^^

Det är ungefär som BB:n jag föreställer mig en touringhoj.
Lite "tourigare", om vi nu håller oss till Honda, så blir det en STX 1300, och lite sportigare en CBR 1000RR. Allt efter hur ömstjärtad man är.

Fast det är ju ganska långt från en ER-6:a...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti