Vilken temp duschar ni i?

Vilken temperatur duschar du i?

• Antal röstningar
    0
Men lille vän.. han duschar på kvällen ibland och då står ju värmen så som han lämnade den när ja kliver in på morron..

o då va vi tillbaka där ni inte duschar samtidigt...de kvittar nu hur du vrider o vänder på dehär så kommer du inte undan med "jag är snäll o går upp o lagar frukost ibland så de e därför vi inte duschar samtidigt" :arsele

Duschade nyss som vanligt i jävligt varmt. Man börjar lite tamt på ca 35 grader, sedan stiger tempen mer och mer i snabbt tempo. Landar väl på 43++ och står så ett tag och slutar precis innan man börjar svettas =)

varmt ska det vara, varmt som satan! ökar stegvis så att man inte bränner skinnet av sig men brukar landa på maxtemperatur:tummenupp sen att det kanske inte är så mycket mer än 43-45 grader behöver vi inte säga nåt om:gnissla

En kall vinter för ett par år sedan pajade värmen i huset. Alltså ingen värme eller varmvatten. Jag vet inte hur vattenledningarna kom in till huset men jag misstänker att de låg för nära marken eftersom vattnet nästan var fruset när det kom ut i kranen. Det var t.o.m för kallt för att dricka! Men eftersom jag var smutsig och jävlig var jag tvungen att ta en dusch.
Fy helvete vad kallt det var!!! Det tog ungefär tio minuter. Det är svårt att skölja bort all tvål och schampo när vattnet är så kallt. Efteråt kändes det som att det kalla huset var en bastu. Om det händer igen så pallar jag nog inte att göra om det.

Drar på värmen till det börjar svida ungefär. Tycker det blir alldeles för kallt i duschen annars. Utanför duschen tillhör jag dock dem som gillar kallare temperaturer.

Det ska vara väldigt hett och man ska duscha länge! tills man vaknar ordentligt. Stå o blunda 10 minuter o svaja lite hit o dit är ju ganska standard på morgonen...

Så varmt att om man vrider ett steg till så gör det ont, sen höjer man hela tiden tills man slutar duscha.

Om man får välja så duschar man ju kallt som satan. Under 30 grader is the shit :tummenupp

Edith: Helst i kombination med bastu och en kall Heineken eller två, så otroligt skön känsla!

Last edited:
Kallt ska det vara. Minst under 30. 30 har jag som maxgräns. Men då hör det till saken att jag hatar värme. :gnissla Därför gillar jag denna årstiden. :D

beror på, bor högst upp så det tar en kvart för duschen att nå acceptabel temp, så är jag lat duschar jag i ~25 - 30 annars börjar jag på 40 och går uppåt

Vad är kroppens yttre temperatur då? Tjejen var nyss på "floating" och där stod det att vattnet höll ca 22-24 grader då det var kroppens yttre temperatur. Då låter det ju jävligt varmt med att duscha i över 40 grader C?
Jag duschar lagom helt enkelt. Tjejen kan duscha så varmt så när hon kliver ut är skinkorna röda efter att nästan ha blivit skållade. Därför duschar jag inte speciellt ofta med henne, plus att det är bara irriterande och stå och vänta på sin tur och frysa samtidigt.

2782305 Jag börjar varmt,tvålar in mig, ökar till asvarmt (det är det spärren är till för, så att inte barn ska skålla sig) för att avsluta med att sänka temperaturen så långt jag pallar.

Varmt vatten får porerna att öppna sig, kallt vatten får porerna att sluta sig.
kör samma jag :tummenupp

börjar på 38, men går uppåt hela tiden under tiden som man dushar:P brukar sluta precis innan de gör ont... Dusha kallt fattar jag inte hur man kan göra... Gör ont bara jag tänker på de hehe

Jag duschar med så varm som möjligt utan att bränna sig. Oftast innebär det att man ökar succesivt i temperatur.
I faktiska grader vet jag inte - fulröstade då på 45+. :tungan

Back