Vilken telefon ska man skaffa?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Jag vill ha en enkel och så billig som möjligt för jag hanterar telefoner som en smed hanterar ett städ. Jag ska kunna gå ut på nätet via mitt trådlösa nätverk hemma. Vilket operativsystem är mest gångbart, android? Är X10 mini ett alternativ?

Billigt tror jag på android.

Nya X8 är väl billigare och bättre än X10 mini?

Du ska ha en sån här:

250px-Dialog_1966_grau.jpg

Med den kan du gå direkt ut på telefonnätet via sladden och slipper en massa krånglande och
osäkra trådlösa nätverk och operativsystem.

Du ska ha en sån här:

250px-Dialog_1966_grau.jpg

Med den kan du gå direkt ut på telefonnätet via sladden och slipper en massa krånglande och
osäkra trådlösa nätverk och operativsystem.

Inte såvidare framtidssäkert dock :)

Häromkring börjar nedmontering av kopparnätet 2011 :tungan

Inte såvidare framtidssäkert dock :)

Häromkring börjar nedmontering av kopparnätet 2011 :tungan

Här med, men det är välkommet, fast telefoni hör 1900talet till.

Mobil telefoni och fiber ända in i huset, i en by utanför Umeå

Här med, men det är välkommet, fast telefoni hör 1900talet till.

Mobil telefoni och fiber ända in i huset, i en by utanför Umeå

Internet i telefonjacket ända in i huset med fasande fart på 8/1, i en trevlig kommun utanför Stockholm. Resterande delar av landet har tillgång till fiber. Enda tillgång jag har är nedgradering. Då det snabba 8/1 inte finns kvar längre... :mad:

HTC wildfire kör jag då jag tänkte köpa mig en "värsting" efter alla sunktelefoner jag kört på innan. Enda negativa är att den kan kännas lite seg emellanåt.

En av dom bästa mobiler jag har kommit över är SE W995 :Bugar Den kan det mesta, 240*320 i upplösning, har gps, wifi mm, är liten och behändig, verkar tåla det mesta och framför allt, jag kan använda den med handskar, smutsiga händer mm, vilket man kan på få pekskärmsmobiler. Jag vill inte behöva ta av mig hanskarna när jag sitter på hojen, eller står mitt ute i skogen i -25 bara för att kunna använda min mobil :mattias

X10 Mini är en riktigt schysst lur men den är liten. Har du smedhänder kanske du ska skippa touchtelefoner som är lika stora som tummen. :)

Bäst är att åka in och testa i butik, då vet du vad du tycker är enklast, smidigast och passar dig bäst.

Köpte en SE J10i2 Elm,vanlig knappsats med lite större knappar,wifi,gps och lite annat.

Känns bra i handen och kostade 1500 ungefär.

Henrik

Billig? 5500:-, man kan köpa en cb650 för 4.500:- på Blocket DET är billigt.

Ha ha, och jag har en nalle för 198 spänn på ICA maxi, men köpte kamera för 3 lax istället.

Därför köper man HTC desire HD som kommer ut om en vecka :)

Vad är det för batteritid på såna där moderna supertelefoner egentligen? Måste man ladda dom varje dag? Tänker då främst på hur standby- och samtalstiden är. Att dom slukar ström när man gör en massa flashiga saker på dom förstår jag ju.

Därför köper man HTC desire HD som kommer ut om en vecka :)

Om man vill vara värst, ja.

Om man vill vara sparsam, inte snål, och ha en kompromiss så duger wildfire (i jmf med X10 vilket jag tycker är helt botten).

Om man vill vara värst, ja.

Om man vill vara sparsam, inte snål, och ha en kompromiss så duger wildfire (i jmf med X10 vilket jag tycker är helt botten).

Vad är det för batteritid på såna där moderna supertelefoner egentligen? Måste man ladda dom varje dag? Tänker då främst på hur standby- och samtalstiden är. Att dom slukar ström när man gör en massa flashiga saker på dom förstår jag ju.

Kanske sträcker sig till varannan dag ungefär då?

Last edited:
Var är iPhone-talibanerna?

Jag skulle spana på någon form av Samsung. Personligen skulle jag aldrig frivilligt lägga pengar på något tillverkat av SE eller Nokia.

Var är iPhone-talibanerna?

Jag skulle spana på någon form av Samsung. Personligen skulle jag aldrig frivilligt lägga pengar på något tillverkat av SE eller Nokia.

iPhone nördarna skriver och pekar för fulla muggar på sin pekskärm...det tar en stund att skriva utan riktigt tangentbord!:D

Jag skulle däremot tvärtemot rekomendera SE eller Nokia, både deras "normala" telefoner och smartphones... efter det valfri htc, samsung etc...

Har en HTC Hero på jobbet. Den toksuger batteriet när man har wi-fi eller GPS påslaget. Då kan man med lite användande röka batteriet på en arbetsdag.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park