Vilken stunthoj ska ja ha?

Nisse Järnet skrev:
Runt 30, men max max 40 om det sulle visa sig att det inte finns nåt för 30.

DR650se. Mkt nöje för pengarna... Det är en riktigt bra hoj om man vill köra brett på grusvägar. Fjädringen hänger även med bra i skogen. Den är utmärkt att köra på slangen med och den håller för det, till skillnad från K*M.
Perfekt att forcera trappor, slalombackar mm :)

Minuset ska väl vara att den kan börja gunga, när man tar kurvor i hög fart....men det ska ju vara lite spänning när man kör :lol
Skulle jag själv köpa hoj för 30k idag, så hade det garanterat blivigt en DR igen!
Och tro mig! Dom håller för ALLT :tummenupp

Fan låter ju som en säljare hos Suzuki :)

Silwer skrev:
Nisse Järnet skrev:
Skulle det finnas några DT230 i Sverige skulle det va skoj! :)

QUOTE]

En DT 250 version vore kul, det är för få vanliga offroad 2t.
Suzuki hade en TS250 ett tag i Sverige.
Vet du nåt om DT230?
Njae inte direkt, men jag har sett en sån här i Vallentuna faktiskt! Skulle va riktigt kul :) Undra om dom är vanligare i Tyskland? ska kolla..

Rammstein skrev:
DR650se. Mkt nöje för pengarna... Det är en riktigt bra hoj om man vill köra brett på grusvägar. Fjädringen hänger även med bra i skogen. Den är utmärkt att köra på slangen med och den håller för det, till skillnad från K*M.
Perfekt att forcera trappor, slalombackar mm :)

Minuset ska väl vara att den kan börja gunga, när man tar kurvor i hög fart....men det ska ju vara lite spänning när man kör :lol
Skulle jag själv köpa hoj för 30k idag, så hade det garanterat blivigt en DR igen!
Och tro mig! Dom håller för ALLT :tummenupp

Fan låter ju som en säljare hos Suzuki :)
Är inte dom rätt lika en XT600? Isf kan jag sno brorsans :p Hehe men jag tror itne det är riktigt rätt hojtyp för mig tyvärr, annars hade jag garanterat tjackat en sån eller XT! Lite för tunga och obusiga för min smak.

Skrev inte en viss NISSE att han inte var intresserad av Trimmade DTs? (motarder för er som officiellt är ur moppeåldern) Ändå rekommenderar ni de där grejerna.

Swedie skrev:
Skrev inte en viss NISSE att han inte var intresserad av Trimmade DTs? (motarder för er som officiellt är ur moppeåldern) Ändå rekommenderar ni de där grejerna.

Jag uppfattade det som att han eventuellt vill ha en "trimmad moppe" ;) om pengarna räcker till det, och ha lite tips?

Nisse...
Jag har fått tips om hur man fixar bakhjulsåka problemen med XR.en om du skulle bli sugen på en nångång.

-PLM- skrev:
Jag uppfattade det som att han eventuellt vill ha en "trimmad moppe" ;) om pengarna räcker till det, och ha lite tips?

Nisse...
Jag har fått tips om hur man fixar bakhjulsåka problemen med XR.en om du skulle bli sugen på en nångång.
Har väl tänkt mig sporthoj denna sommaren, men inget är bestämt än.
Åfan? Lust och tala om? :)

Det finns ju MÅNGA stuntnördar som rekommenderar SRAD som stunthoj om du kikar in på www.stuntlife.com , fast dom verkar inte så tåliga. Men det ännu fler som tycker att CBR900 är bäst. Sån skulle jag satsat på, det finns 92-93´or i Tyskland för runt 20 000:-

Att åka nån gammal skogshoj med gathjul är ju dödstråkigt om du frågar mig, 4-cylindrigt ska det va

finns ju en gamal version på dt 250 inget å hurra över direkt går ju jämne med dtlc 125

pini skrev:
finns ju en gamal version på dt 250 inget å hurra över direkt går ju jämne med dtlc 125
Tänkte på den här:
F2.jpg

Men dom finns inte sverige.

Att påstå att GSX-R 750 98-99 inte duger till att stunta med är väll att ta i tycker jag. Man kan ju isf fråga sig varför den är så extremt vanlig som stunthoj?
Alla har ju olika smak,men duger den åt killarna i Las Vegas X-tremes så duger den nog åt dom flesta...

Har själv haft en sån och jag var grymt nöjd med den, helt suverän hoj! Enda man ska kolla upp är så att kamkedjesträckaren är bytt, helst till en som man spänner själv.
Jag är långt ifrån nån stuntkung, men t o m jag fick ju upp den sittandes på 2:an i ca 120km/h genom av/på metoden och ryck i styret.

Men har du bara 40k så får du troligen ingen fin GSX-R, inte i sverige iaf.

Du bor i stockholm typ zon 2 kanske?
Du är ung, några år gamalt körkort, tja bara trafik 10 tusen halvåret kanske, men det är ett lotteri, jag tycker iaf du ska ta reda på några regnummer o ringa runt lite.

Silwer skrev:
Du bor i stockholm typ zon 2 kanske?
Du är ung, några år gamalt körkort, tja bara trafik 10 tusen halvåret kanske, men det är ett lotteri, jag tycker iaf du ska ta reda på några regnummer o ringa runt lite.
Ja är det så dyrt köper jag en trampbil isf :crash Mjo, bäst att kolla innan man tjackar nåt. Hmm..kanske är billigare med trafikförs.föreningen? :p

Nisse Järnet skrev:
Ja är det så dyrt köper jag en trampbil isf :crash Mjo, bäst att kolla innan man tjackar nåt. Hmm..kanske är billigare med trafikförs.föreningen? :p

150 spänn om dan ;) :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...