vilken strl. på dreven? (R1)

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
tjo:)

ska bytta drivpaket på min R1 så undrar vad som kan vara bra strl. på fram/bak dreven funderar på en ner fram och kanske tre upp bak :confused:
vill kunna köra med den vanligt men endå få upp den på bakhjulet lätt i låg hastighet:va

jeber skrev:
2378332
vill kunna köra med den vanligt men endå få upp den på bakhjulet lätt i låg hastighet:va

Jaså det går inte med orginal drevning menar du? :tungan

Ta två kugg mindre fram så slipper du köpa ett nytt bakdrev?

H3dlund skrev:
2378595 Jaså det går inte med orginal drevning menar du? :tungan

Ta två kugg mindre fram så slipper du köpa ett nytt bakdrev?

hehe jo det går säkert men det e ju så att jag inte e så duktig på att köra... får inte till det riktigt:mad:

jeber skrev:
2378332 tjo:)

ska bytta drivpaket på min R1 så undrar vad som kan vara bra strl. på fram/bak dreven funderar på en ner fram och kanske tre upp bak :confused:

Precis den drevningen har jag på min dvs 15/46 mot original 16/43
Eftersom jag inte har något behov av att köra så nära 300 strecket som möjlig, så tycker jag att det ger mig mycket mer glädje att ha mera ork i hojen, och för din del, om du skall köra utan kåpor, så tycker jag defeitivt
att du skall dreva om och då gärna till 520 paket med aludrev, så vinner du lite mera häst och blir av med lite vikt/gyro:tummenupp

Peder Rosberg skrev:
2379586 Precis den drevningen har jag på min dvs 15/46 mot original 16/43
Eftersom jag inte har något behov av att köra så nära 300 strecket som möjlig, så tycker jag att det ger mig mycket mer glädje att ha mera ork i hojen, och för din del, om du skall köra utan kåpor, så tycker jag defeitivt
att du skall dreva om och då gärna till 520 paket med aludrev, så vinner du lite mera häst och blir av med lite vikt/gyro:tummenupp

nått tips på var man kan köpa ett sådannt paket för ett rimligt pris:confused:

jeber skrev:
2379634 nått tips på var man kan köpa ett sådannt paket för ett rimligt pris:confused:

Jag köpte mina grejer av Greven, 1250 för R-K gold kedjan 300 för framdrev och 450 för bakdrev enl hemsidan:)

jeber skrev:
2378332 tjo:)

Jag körde med 14/45 och nu har jag nytt paket 15/43 med 530 kedja o jag gav 2010:-

*/ ?>
Back