Vilken storlek på skinnställ????

möggel

Ny medlem
Gick med
31 May 2004
Hoj
R6-02
Vilken kroppshydda ska man ha till ett helt skinnställ stl 52 (alpinestars SX-1)
Jag väger 68kg och är 177cm.
Är 52 för stort då???

Har inte möjlighet att prova ett...

:3freak

Jag har provat två alpinestars tvådelade skinnställ (bla tz-1) i storlek 52, båda satt tight som faan men det är den storleken jag skulle ha valt... är 188cm och 89 pannor....

hmm

Tror nog att det stället är något förstort till dig, men är inte helt säker.. har själv storlek 52 på ett 2 delat ställ, men då är jag 189 lång och väger 81kg

testade exakt ett sådant ställ som du nämner, tyckte det var lite för litet, men då var det helt nytt, så det hade nog töjt till sig.

Trixet är annars att du åker till en mc butik typ Yamaha center och testar dig fram vilken storlek som verkar sitta bra på just dig.

Jag är också 177cm men väger nästan 80 och jag passar bäst i stl 50 men kommer med nöd o näppe i ett 48, tror det skulle passa dig bättre.

möggel skrev:
Vilken kroppshydda ska man ha till ett helt skinnställ stl 52 (alpinestars SX-1)
Jag väger 68kg och är 177cm.
Är 52 för stort då???

Har inte möjlighet att prova ett...

:3freak

Provade ett AlpineStarsställ strl. 48 idag. Jackan fick jag precis på mig, men inte av utan hjälp ;) Få på sig brallorna var inte ens att tänka på...

175cm/70kg

metalmike skrev:
Provade ett AlpineStarsställ strl. 48 idag. Jackan fick jag precis på mig, men inte av utan hjälp ;) Få på sig brallorna var inte ens att tänka på...

175cm/70kg

178/74
jacka storlek 48
brallor storlek 50 (så att grabbarna får plats)

Jackan var fruktansvärd att ha på sig dom första 200 milen, nu sitter den hur skönt som helst.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul