Vilken storlek på munstycke(n)?

Barbapappa

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Solna
Hoj
Honda NX 650 Dominator
Har en Honda NX 650 Dominator-96 som "nyser" och knallar när jag släpper på gasen.

Har tittat på tändstiftet och konstaterat att det är ganska vitt.

Den enda modifiering som gjorts är ett KN-filter som sattes på plats i början av säsongen.

Bör även tillägga att hojen knallade redan då jag köpte den i Januari, men nybörjare som jag är så förstod jag inte (då) att det var ett problem.

Nu till frågan... Nuvarande storlekar:
Lågfart = 50
Högfart = 145

Bör jag byta munstycke(n) eller inte, och i så fall till vad?

Bör även tillägga att jag nu har förgasaren isär och blåst rent kanaler och munstycken som såg något skitiga ut.
Innan förgasaren plockades isär testade jag att spraya startgas runt insugsgummit utan att varvtalet ändrades. Alltså... förmodligen tar den inte in någon tjuvluft.

Tack på förhand!
 
Det krävs lite mer specifika symptom än nysningar och poffande på avslag för att kunna göra en kvalificerad bedömning av bestyckningsläget.

Men med KN filter och ett öppet avgas är +3 på lågfart och +5-10 på huvudmunstycket rimligt.
 
Är det öppnad dämpare? Med levaom dämpare och kn så ska det ligga run 65 i låg och 155-160 i hög.. kör du symaskindämpare så klarar du dig med 150 i hög och kör gärna 62 i låg.......
 
Allt är orginal på hojen (inkl ljuddämparen). Det enda undantaget är luftfiltret som alltså är av märket K&N.
Tänker skaffa en tuffare dämpare när mina andra problem försvunnit :yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top