Vilken storlek på helställ ska jag ha?

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Hej,jag undrar vilken storlek ska jag ha på helställ jag är 180cm och 80kg.Provade idag ett Berik helställ 54an va lite för lös och 52 satt för tajt runt juvelerna.Ska jag ta 52an och hoppas att den töjs ut o riskera mina barns framtid eller va på den säkra sidan och ha ett större :)

NOMAD skrev:
2147755 Hej,jag undrar vilken storlek ska jag ha på helställ jag är 180cm och 80kg.Provade idag ett Berik helställ 54an va lite för lös och 52 satt för tajt runt juvelerna.Ska jag ta 52an och hoppas att den töjs ut o riskera mina barns framtid eller va på den säkra sidan och ha ett större :)

Ta den tajta, skinnet töjs mycket och om du tycker det går för långsamt, blöt ner det lite så töjs det! Gjorde så med mina handskar som var ett nummer för små egentligen, nu passar de perfekt!

NOMAD skrev:
2147755 Hej,jag undrar vilken storlek ska jag ha på helställ jag är 180cm och 80kg.Provade idag ett Berik helställ 54an va lite för lös och 52 satt för tajt runt juvelerna.Ska jag ta 52an och hoppas att den töjs ut o riskera mina barns framtid eller va på den säkra sidan och ha ett större :)

Du ska ha max 52.. nästan så du kommer i ett 50.

Jag hörde ett litet tips för att hitta rätt storlek:
- Testa fram den storlek som sitter bekvämtast men ändå ordentligt tight(självklart med ryggskydd under). Köp därefter storleken under.

NOMAD skrev:

Jag hade 2 ställ som ett som satt tajt och de andra fick jag kastrations ångest i :hihi

Eftersom jag redan har barn så kan du gissa vilket jag tog :3freak

Hörde en bra regel.. :)
När du testar stället.. ska stället sitta så att du måste stå lite som en banan.. dvs frmåtböjdkropp. I det läget ska du kunna prata normalt..
När du sen rätar upp ryggen ska du låta som en kastratsångare när du pratar.. Eller sjunger.. ;)

SENSEI skrev:
2147807 Hörde en bra regel.. :)
När du testar stället.. ska stället sitta så att du måste stå lite som en banan.. dvs frmåtböjdkropp. I det läget ska du kunna prata normalt..
När du sen rätar upp ryggen ska du låta som en kastratsångare när du pratar.. Eller sjunger.. ;)

Då är 52 min storlek :D

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...