Vilken StarWars-episod är bäst?

Jag tycker att The Empire Strikes Back är helt klart den bästa...

Tyvärr är det mycket Disney över 1 och 2. Eventuellt blir det väl lika med trean...

Är det inte rätt mkt Disney i sexan också med de där löjliga lilla nalle-folket..?

Fyran håller jag som bäst före femman med tvåan som lite lovande inför trean.
Ettan var ju bara pinsam.

Varje film som det där lallande puckot med de långa öronen dyker upp blir automatiskt förklarad som icke Star Warsfilm.

5an är bäst.

t-rex skrev:
Varje film som det där lallande puckot med de långa öronen dyker upp blir automatiskt förklarad som icke Star Warsfilm.

5an är bäst.

Du får ladda hem "Jar Jar Binks Must Die" ... nån låt som nått skitband gjorde direkt efter hans intruduktion..

Jag röstar på 4:an... 4-6 är kalas men 4:an är ändå the real thing

Star Wars (den första filmen = episod 4?) är tveklöst bäst. Varför? Därför att den var helt revolutionerande på sin tid, dess specialeffekter var helt överlägsna allt som tidigare visats på bio. :fakta

Den filmen tog det stora steget, alla filmer (sci-fi, action, whatever) därefter har bara inneburit inflation i effekter och så småningom CG. Om skillnaderna i "FX-häftighet" mellan dagens filmer motsvarar någon tiondel i varvtid på Anderstorp så innebar Star Wars ett par rejäla varvningar av allt man hade sett tidigare... :yoparty

korvgubbe skrev:
Du får ladda hem "Jar Jar Binks Must Die" ... nån låt som nått skitband gjorde direkt efter hans intruduktion..

Jag röstar på 4:an... 4-6 är kalas men 4:an är ändå the real thing

Kan inte annat än instämma, fyran e klart bäst.
inspelad -77 om ja inte misminner mig,o klart man sparat alla leksaksgubbar inkl kartongerna! :hihi
Även tiefighter,xwing hela ewokbyn + massa annat ligger kvar i föräldrahemmet.

Dem har väl släppts på dvd nu alla SW filmerna,hörde att 4,5,6 va omgjorda med nya scener med teknik som inte tilläts då,stämmer detta? isf får de behålla den boxen :fatta!

låDan skrev:
..hörde att 4,5,6 va omgjorda med nya scener med teknik som inte tilläts då,stämmer detta? isf får de behålla den boxen :fatta!

Inte tilläts? Problemet var väl snarareatt den inte fanns då. F.ö. tycker jag de gjort ett rätt bra jobb med "special edition"-versionerna av 4-6:an.. Tcyker extramaterialet funkar. Jag lär nog investera i Boxen..

Är väl inget större star wars fan,men dom gammla filmerna är solklart bäst..

Ni som är fans får väl åka på sci-fi mässan i sollentuna 30-31 okt.

Darth vader ska va där och skriva autografer..

Fyran är väl ganska ohotad ändå, även om femman och sexan har sina stunder.

Scenen där Darth Vader stövlar in i rebellskeppet i fyran till tonerna av "Imperial March" är magisk!

korvgubbe skrev:
Vem av dem?
- kroppen
- ansiktet
..eller rösten?

Kroppen antar jag. Han var på Sci-fimässan i gbg i vintras. Han såg gammal ut... 150 spänn för en autograf tror jag det var. Såååå hardcorefan var inte jag.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT