vilken stad är sveriges bästa

Men allvarligt.. jag gillar Halmstad på sommaren sen är det så jäkla öde när man vant sig vid allt folk..

Det stället, eller rättare sagt kommunen jag är ifrån början flyttar till Halmstad på sommaren. Är som att vara hemma för man träffar allt folk man gör i vanliga fall även i Halmstad. :gnissla

Varberg däremot, där har du en trevlig stad med närhet till allt. Göteborg, Malmö, Falkenberg och Ullared så klart.

Halmstad har nära till fina havsstränder och bra uteliv

Bra uteliv om man gillar ett sorts ställe. Variationen är typ torftigt 18-års hak eller stekarclub.
Men hänger man normalt på stureplan så kommer man nog sannolikt trivas både bra på stränder & uteställena i Tylösand ...som besökare.

Nej, flytta inte hit det är så många andra som gör, vi vill behålla vår tjej/kille-ratio :mad:

he he lungt det är tanten som vill slita med mig ner så jag lämnar tjejerna åt dig. :pannkyss

halmstad låter hett det ska kollas upp. fortsätt ösa på tipps, har inga krav på att staden är specilet stor bara det finns skyssta vägar att köra hoj på samt nära till någon bana så är jag toknöjd. Just ja tjejen har häst så det måste finnas plats för en sådan också.

Jag älskar Malmö.

Var inte alls imponerad av Malmö innan jag flyttade hit, i mina ögon var det bara en grå och trist stad. Men Malmö har en massa parker, jäkligt sjyssta ölhak, soft och avslappnat överlag. Sen är det nära till kontinenten och Köpenhamn. Perfekt helt enkelt.

Enda nackdelen är väl vintern, men den är ju rätt kort iofs.

Vill du ha schyssta hojvägar så flyttar du ner till skåne ögonaböj! Och som nån ovan mig skrev så har Malmö många schyssta ölhak och vintern är väldigt kort här nere! :tummenupp

Linköping e nice (dessutom ligger LMS där med sin MX/supermoto/RR-bana :banana).
Trevlig stad på sommaren med massa uteserveringar på torget, kul uteställen & fina hojvägar. Även mysig stad på vintern med massa caféer, ligger inte vid stort vatten som gör att det blir snålblåst och svinkallt.

Annars e ju Jönköping nice som fan med, schysst på sommaren med Vätterstranden mitt i stan, uteserveringar och mängder av caféer till vintern. Schyssta hojvägar i massor runtikring och ligger nära till det mesta.

Om du ska ner till Skåne och bosätta dig rekommenderar jag dig Helsingborg. Liten mysig kuststad med grymt bra resmöjligheter till DK.

Hbg is the shit!

MEN, om du kan klara dig undan med att bo i höjd med Gbg, H-stad och Jkpg så kan du nog överleva där oxå :)

Kan väll fråga också..
Vart finns skog men civilsation dvs vart är det såpass på landet att man kan göra i princip vad man vill utan klagande grannar eller byling men ändå inte mer än 15-20 min (HÖGST!!) från centralort som har nöjen, uteliv, affärer, jobb (elektriker) med mera?

en fräsch kåk bör inte kosta mer än 1-1,5 mille

Gärna söder om sthlm ( gillar inte riktigt mörker och snö mer än 3 månader) men inte skåne.

Last edited:
Kan väll fråga också..
Vart finns skog men civilsation dvs vart är det såpass på landet att man kan göra i princip vad man vill utan klagande grannar eller byling men ändå inte mer än 15-20 min (HÖGST!!) från centralort som har nöjen, uteliv, affärer, jobb (elektriker) med mera?

Gärna söder om sthlm ( gillar inte riktigt mörker och snö mer än 3 månader) men inte skåne.

Landvetter som ligger 10-15 minuter från Göteborg. Fast helt utan Farbror Blå är det la inte, då får du typ flytta till Kurravaara 20 minuter från Kiruna. Men då ligger snön mer än 3 månader :tungan

he he lungt det är tanten som vill slita med mig ner så jag lämnar tjejerna åt dig. :pannkyss

halmstad låter hett det ska kollas upp. fortsätt ösa på tipps, har inga krav på att staden är specilet stor bara det finns skyssta vägar att köra hoj på samt nära till någon bana så är jag toknöjd. Just ja tjejen har häst så det måste finnas plats för en sådan också.

Ystad!!! :yoparty

Finns grymt fina hojvägar häromkring, bla i/runt Häckeberga, det är ca 3 mil till Sturup Raceway, och så fort man kommer ut ur stan är man på landet, så det kryllar av stall till flickvännens häst! (Tex hemma hos mig) :tummenupp

Dessutom har Ystad blivit utsett till årets stadskärna! :)

Last edited:
Västkunden runt Halmstad och Falkenberg tycker jag är nice. Hade gärna flyttat dig själv... dock med en direktbindelse typ ett svart hål till Stockholm då Sverige handlar om Stockholm. Allt utanför är bonnhålan. Dock är det oftast bättre och lugnare i en bonnhåla.

Kan väll fråga också..

Hindås!
Hälsa Hilse, du kommer att lära känna honom.
Triumph-man, på gränsen till Triumphoman.

Kan väll fråga också..

Sala 20 minuter från västerås ,liten ort men med massa hus på landet runtomkring samt ca 1,5h till stockholm

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT