Vilken sporthoj ska man Vilken sporthoj sitter man bäst på bak?

stef@n

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda CBR 954
Ska köpa någon hoj och kommer att köra mycket med skjuts då även sambon vill åka.
Frågan är viken hoj ska vi ha, har titta på Kawasaki ZX9R -00/01 och fått för mig att den ska funka hyggligt. Blir -02:an sämre att skjutsa på?
Vad har ni och era fruar/sambos/flickvänner för synpunkter på detta.
Årsmodeller som är intessanta är 00 till 02

Jag har en zx-9 -99.
Och dom som jag skjutsat tycker helt klart att den är helt OK. Jag har själv blivit skjutsad på polarens 9:a och tycker att det är Ok.
Köp köp. :tummenupp

köp en med gemensam dyna för förare och passagerare, och tänk på benvinkeln för passageraren, ju högre fotpinnarna sitter för passageraren desto obekvämare.

Det viktigaste när man skjutsar är väl en rejäl dyna för passageraren och fotpinnar i lagom höjd. Dessutom är en hoj med bra vrid i ganska skönt så man slipper varva och växla så mycket.

Min ducati uppfyller dessa krav, dessutom är den till salu! :tummenupp

Daddy skrev:
Jag har en zx-9 -99.
Och dom som jag skjutsat tycker helt klart att den är helt OK. Jag har själv blivit skjutsad på polarens 9:a och tycker att det är Ok.
Köp köp. :tummenupp

Får hålla med tidigare talare. ZX9R är e skitbra skjutshoj. Haft en -99 och en -02 och båda har frugan vart supernöjd med! Köp en sån du. Tänk på att 99 skak skak skakar massa om man jämför med en 01-02 och man blir snabbt trött i fötterna (trot eller ej)!

Vill du gå upp lite i pris är en GSXR 1000/750 -01 och uppåt ett bra köp oxå!

Har du alldeles för mycket pengar så köp en Blackbird

frekke skrev:
Det viktigaste när man skjutsar är väl en rejäl dyna för passageraren och fotpinnar i lagom höjd. Dessutom är en hoj med bra vrid i ganska skönt så man slipper varva och växla så mycket.

Min ducati uppfyller dessa krav, dessutom är den till salu! :tummenupp

BYT AVATAR!!! :3freak :fatta!

Jag har en ZX9R 03a och den är bra att skjutsa på. Min samb åkte ca 600 mil på bönpallen förra året, och hon tyckte att det var toppen.
Själv är jag mycket nöjd med mitt hojval. Den fungerar bra till det mesta så som bankörning, långtransport på motorvägen, med eller utan passagerare mm.

Jocke K skrev:
Jag har en ZX9R 03a och den är bra att skjutsa på. Min samb åkte ca 600 mil på bönpallen förra året, och hon tyckte att det var toppen.
Själv är jag mycket nöjd med mitt hojval. Den fungerar bra till det mesta så som bankörning, långtransport på motorvägen, med eller utan passagerare mm.
Sen är den rätt snabb också. :tummenupp

stef@n skrev:
Ska köpa någon hoj och kommer att köra mycket med skjuts då även sambon vill åka.
Frågan är viken hoj ska vi ha, har titta på Kawasaki ZX9R -00/01 och fått för mig att den ska funka hyggligt. Blir -02:an sämre att skjutsa på?
har haft en zx-9r- 03:an, har kört några gånger på banan samt varit ute på långturer med tjejen. Rekomenderar starkt den hojen.

Hon kommer tröttna på att bli skjussad så välj för fan inte hoj för mycket efter hennes tycke. Och tänk såhär; Om det är obekvämt för henne så slipper du ju skjussa massa :)

bästa passagerar sporthoj zx12r

det fins bara en sport hoj man kann ha pasagerare på utan en massa gnäll och det är ZX12R jag har åkt flera tusen mil med passagerare och alla e otroligt förvånade över hur pass skönt man åker som passagerare på den jämfört med alla andra sport hojar man haft :tummenupp

Äh...man köper inte en sporthoj för att köra med skjuts!!

Det är tråkigt för den som kör...och för den som sitter bak. Hjälp tjejen att ta körkort o så köper ni varsin.!! :tummenupp

Bra där!

//Mad

Madhonda skrev:
Äh...man köper inte en sporthoj för att köra med skjuts!!

Det är tråkigt för den som kör...och för den som sitter bak. Hjälp tjejen att ta körkort o så köper ni varsin.!! :tummenupp

Bra där!

//Mad

best... advice... ever!!

har plockat bort skjutspinnarna på min hoj jag.. har ni inte egen hoj brudar så kan ni fan gå!

sukagävle skrev:
det var vell ändå inte det han fråga

Nä MeN JAg vA TVunGEN Att SKRIvA ÄnDå 1337 STFU!!!

:D

aja sorry om jag va lite ot då.. kawwa zx9r går utmäkt att skjutsa på även i 200+ enligt erfarenhet.. sådär, nu har jag bidragit lite oxå.

stef@n skrev:

Jag åker bakpå en Fireblade-02. Otroligt roligt!!!!

//Ida

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...