Vilken "sportbil" har mest värde?

I med avsaknaden av priser så antar jag det är inbjudan och hittar man priser så lär det ju kosta ett par kronor.

Vet inte riktigt vad det ska kosta i år med skicka iväg ett mail till ringen så ska de nog ge dig svar.
 
Nu jefflar, ögnade igenom tråden där det i mitt tycke kommit fram mycket vettiga alternativ. Idag, när jag slösurfade på jobbet, sprang jag på den här godingen:

http://www.blocket.se/vi/17967958.htm?ca=14_s&last=1

Ta dig tid att kolla youtubeklippet säljaren länkar till i annonsen.
Det här är en bil för oss som i grundskolornas referensbibliotek förkovrade oss i söndertummade Automobil och slitna Teknikens Värld. Något för oss som fortfarande njuter av en stund med samma gamla tidningar. En bil byggd av och för riktiga entusiaster. Säkerligen med skiftande kvalitetskänsla i stort och smått, lagom svårt att få hjälp/service/hitta rätt torkarblad etc. men satan vilken bil!

Snygg eller ful, Tja? Speciell? Definitivt! 8 av 10 lär inte fatta vad som just passerade dem. Sånt är kul! Man ska inte heller underskatta känslan av att sitta i något som kan ställa till en fullständig katastrof om det vill sig riktigt illa, man njuter bara ännu mer när allt funkar som det ska.

Allt detta till ett pris som jag gissar motsvarar värdeminskningen år 1 på flera av de föreslagna alternativen.

Hursomhelst, lycka till i ditt val av bil!

Edit: Se till att alltid ha en passagerare med, det är nämligen inte du som ser när det är läge att passera framförvarande bil. Detaljer...

/Johan (som rattar följande monster: www.garaget.org/greenvalley)
 
Last edited:
69000 Euro om jag inte läser fel, lät riktigt prisvärt :)
Synd att det knappast e någon gatbil :(

http://cgi.ebay.it/_Auto__Lotus-Ext...286.c0.m14&_trkparms=66:2|65:10|39:1|240:1318
Det låter "billigt" för att vara en V8 o ha ett komplett chassi. Jag är OK med att den bara är för racing. Det är där en sådan bil hör hemma. Den skulle dock få vara lite billigare för att få mig intresserad :näsblod

Vad går en "vanlig" Elise på... är inte det runt samma pris?
 
En standard Lotus Elise är inte så dyr som den i länken ovan.

Wendels hade generalagenturen för Lotus i Sverige. Kontaktar du dem så kan de säkert plocka fram priserna för de olika versionerna.

Hemsida: www.wendels.se

För många år sedan var jag nära att köpa en Elise, men ransakade mig själv i sista stund. Det är inte mer än en leksaksbil och en dyr sådan. På den tiden jag när tittade efter en sådan var det väldigt lång väntetid. Det var inte ovanligt att köpare betalde för att få ta över någon annans kontrakt som stod högre upp i kölistan.

Lotus Elise är en bil i Colin Chapman anda. Det var han som grundade Lotus. Lotus Elan (gamla versionen) och Lotus Seven är två mycket uppskattade bilar att köra på bana med för sin tid. Många kör t ex Elan i klassisk racing där de gör bra ifrån sig. Mazda kom med sin tolkning av Elan konceptet med sin Miata och Caterham fortsätter än idag med sin Caterham Seven i olika versioner.

Det är dock inte koncept som passar alla.

Pundets har fallit rätt kraftigt i värde. Är man beredd på att köra en vänsterstyrd bil kan man nog få tag i en rätt billigt i England. Utbudet av bilar här i Sverige är rätt knapert.
 
Harmon Pundets har fallit rätt kraftigt i värde. Är man beredd på att köra en vänsterstyrd bil kan man nog få tag i en rätt billigt i England. Utbudet av bilar här i Sverige är rätt knapert.[/QUOTE skrev:
Jag kör gärna en vänsterstyrd bil, tycker det är värre med de högerstyrda.:näsblod
 
Jag kör gärna en vänsterstyrd bil, tycker det är värre med de högerstyrda.:näsblod

Skulle varit högerstyrd bil i förra inlägget då jag syftade på de bilar som säljs där borta. Personligen har jag ingen erfarenhet av att köra högerstyrda bilar. Kan tänka mig att det är främst en vanesak. Omkörningar på landsväg kan bli spännande då man inte kan se om det är fritt eller ej utan att gå långt ut till höger eller vänster.

Man har ju sett en och annan importerad EVO, Impreza, Supra, Skyline från England. Street race nissarna verkar inte tycka att det är något bekymmer att köra högerstyrt så länge priset är rätt.
 
Harmon Rabb;.[/QUOTE skrev:
Flåt, kul att vara dryg ibland. Jag har kört en högerstyrd bil, en liten öppen triumph. Det är som du säger värst vid omkörningar, men hårigast var det för de som satt jämte, mitt i trafiken utan en ratt att hålla i. Det mesta vänjer man sig vid, men jag föredrar v-styrt vid högertrafik.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top