Vilken sorts hoj som touring?

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
Vilken sporthoj som touring?

Vilken ny sporthoj är mest anpassad som touringhoj? Tänker vilken som är bekvämast dvs.
Ägt bla s1000rr och 09a r1a men funderar på om det finns någon som är bekvämare.

Last edited:
Ingen?

Skulle jag titta efter nåt typ sportigt som funkar som touring hade jag nog hamnat på en BMW K1300S.

VFR1200 gillade jag under någon timmas provkörning, kardan och slirkoppling är ett bra koncept.

Vidare om man gillar att kunna ta genvägar så blir urvalet ett annat.

Jag har kört som längst 50mil på min gsxr 750 08a (antar 1000cc är ännu bekvämare) Utan problem, non-stop (fast tanka såklart), stortrivs på den.

Körde förövrigt till AP bandag i kinnakulle fram o tillbaka 2 dagar i streck (80mil transport samt 2 dagar på banan (50-60mil körning?) utan några större problem mer än att man var trött efter själva bankörningen.

Men om vi säger minst obekväm då?

Kan du inte touringkitta vilken-som-helst R-hoj? Höj- sänkbara fotpinnar, gel-sadel, bubbelglas och så Ebaya hem en extra styrkrona att borra fast fästen för ett bekvämare styre. Kanske låter enklare än vad det är..?

Jag kom hem för någon vecka sedan, efter att ha kört runt 806 mil England, Skottland och Wales på en Ducati 1198. Sista dagen körde jag 126 mil från Calais och hem i ett sträck. 1198:an är näst bästa touringhojen jag ägt! :kär ST4:an var snäppet lite mer bekväm. :)

Enda touring-kittandet jag gjort var att sätta dit ett 12V-cigguttag för att ladda mobilen och pumpa luftmadrassen, en GPS-hållare till min Garmin, hållare för ett par SW-MOTECH Blaze-väskor, samt en hemmagjord konstruktion på passagerarsadeln med öglor för att spänna fast packningen i.

Har du, Tricku, provat montera en rejäl tankväska? Och fylla den ordentligt. Med nått mjukt överst.
Längre sträckor ligger jag på tankväskan och kör. Med helt avslappade armar. Och förankring i hojen med lår knän ben och fötter.

Har du, Tricku, provat montera en rejäl tankväska? Och fylla den ordentligt. Med nått mjukt överst.
Längre sträckor ligger jag på tankväskan och kör. Med helt avslappade armar. Och förankring i hojen med lår knän ben och fötter.

Bra synpunkt faktiskt! Är oftast armarna det blir tungt för... Och röven men adel är enkelt o fixa ju:D

- - - Updated - - -

Jag kom hem för någon vecka sedan, efter att ha kört runt 806 mil England, Skottland och Wales på en Ducati 1198. Sista dagen körde jag 126 mil från Calais och hem i ett sträck. 1198:an är näst bästa touringhojen jag ägt! :kär ST4:an var snäppet lite mer bekväm. :)

Enda touring-kittandet jag gjort var att sätta dit ett 12V-cigguttag för att ladda mobilen och pumpa luftmadrassen, en GPS-hållare till min Garmin, hållare för ett par SW-MOTECH Blaze-väskor, samt en hemmagjord konstruktion på passagerarsadeln med öglor för att spänna fast packningen i.

SJukt imponerad, tyckte den var jobbig o köra typ 5 mil kontra min s1000rr haha:D

- - - Updated - - -

SJukt imponerad, tyckte den var jobbig o köra typ 5 mil kontra min s1000rr haha:D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti