Vilken sorts försäkring har ni?

Betalade 808 kr/månaden för min retta halvförsäkring/helår.. ska ringa runt lite mer nästa år.. om jag få ihop hojen dvs.. om jag kommer köpa ny hoj så kommer jag kosta på den en helförsäkring.. tror jag iaf.. beror ju på vad man får för premier..

Skulle jag haft helförsäkring på rettan på samma försäkring så skulle de kostat mig ca 2000 kr/månaden helårsförsäkring.. vilket jag tycker var lite för dyrt.. jag kan tänka mig o lägga ca 15000 kr i försäkring per år..

Ni é inte kloka, håller på o gnäller om att "det är så dyrt med 1500-2000/månad i helförsäkring" :rolleyes: :slicka Jag har precis köpt en CBR 954 Fireblade -02 och den kommer jag att betala 2100.-/månad i HALVförsäkring för, men inte fan gnäller jag för det. Det kostar att ligga på topp! :rock

Blir till att spara runt 1000-1500/månad under vintern för att ha råd med försäkringen på sommaren. Ska dessutom köpa kraschkåpor och puckar så fort jag får råd.
Kan ju tillägga att min garageförsäkring ligger på 400.-/månad d v s lika mycket som en del av er betalar i helförsäkring/månad.

Är 24år, haft mc-kort i tre år och bilkort i sex år. Priserna är räknade på Västra Frölunda i Gbg dit jag ska flytta i vinter.

Last edited:
R1-03 i Norrköping Länsförsäkringar hel/hel = 6300:-

Hade tänkt mig en CBR954 men billigaste hel/hel blev 12800:-, sorry Honda

Hur fan kan en Fireblade kosta dubbelt så mycket som en R1:a???
Ska minsann ringa och kolla länsförsäkringar jag också...

Länsförsäkringar har en special försäkring på Yamaha.. därför e dom oftast ganska billiga när det gäller yamaha

DU kan själv gå in på deras hemsida o kolla.. Yamaha Power Incurance tror jag den heter.. dom har ganska hårda men bra vilkor över vilka som få brukar den osv.. försäkringen går bara o teckna på V-Max o FZR o YZF modellerna.. vet att farsan kollade där på sin gammal retta.. har för mig att han skulle få betala typ 7000 kr för hel/hel.. vilket jag inte tycker e allt för farligt..

MackeNo1 skrev:
Hur fan kan en Fireblade kosta dubbelt så mycket som en R1:a???
Ska minsann ringa och kolla länsförsäkringar jag också...
Bladen kostar inte dubbelt på Länsf, den kostar inte alls där eftersom de bara trafikar den :mad: 12800:- var på Trygg

Ringde länsförsäkringar i Gbg idag, 82 000:- ville dom ha för en helförsäkring på min CBR 954 -02 :skrämd :kocko Lite mycket kanske med tanke på att jag köper den för 80 000:- :rolleyes:

Trafik skulle gå på 16 000:-/år.... :finger

Dock ska jag tillägga att jag betalar 3200 spänn i månaden och är 23 år! hehe.. går alltid att hitta kryphål :fakta

stony skrev:
Dock ska jag tillägga att jag betalar 3200 spänn i månaden och är 23 år! hehe.. går alltid att hitta kryphål :fakta

Sorry jag räknade fel, 3200 betalar jag med lån och försäkring i månaden.. 1500 ligger försökringen på i månaden :rodnar

Maverick skrev:
Länsförsäkringar har en special försäkring på Yamaha.. därför e dom oftast ganska billiga när det gäller yamaha

DU kan själv gå in på deras hemsida o kolla.. Yamaha Power Incurance tror jag den heter.. dom har ganska hårda men bra vilkor över vilka som få brukar den osv.. försäkringen går bara o teckna på V-Max o FZR o YZF modellerna.. vet att farsan kollade där på sin gammal retta.. har för mig att han skulle få betala typ 7000 kr för hel/hel.. vilket jag inte tycker e allt för farligt..

Rätt intressant att min FJR är betydligt dyrare hos Länsförsäkringar, via deras YPI, än vad jag skulle få ge för en R1a. Man borde väl kunna anta att risken att jag kör galet med R1an är lite högre än med FJRen. Fast vem förstår hur försäkringar fungerar egentligen :)

Helförsäkrat på helår.

Kanske onödigt med helförsäkring på en offroad, men det kostar nästan ingenting ändå. 3000 kr. per år.

helförskrad ca 1500/helår
j*vligt glad att jag hade den, kommer troligen bli ca 1000:- i självrisk på stölden :tummenupp

IF

Min betalar jag ca: 4-450:-/månad i halvförsäkring. Helförsäkrat kostar den 9000:-/år. Är 29år, körkort i 5år och försäkrar hos Länets.

stony skrev:
Sorry jag räknade fel, 3200 betalar jag med lån och försäkring i månaden.. 1500 ligger försökringen på i månaden :rodnar

Och vad är det för kryphål du pratar om då? :confused:
Jag behöver hitta dem...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey