Vilken SMC kurs har du anmält dig till?

Har en fz6-n(98hk) och en någorlunda aktiv körstil, kör endast med polare som åker "kåphojar" så känns mer som att man är med i den kategorin förare....

Men kan man gå en sporthojskurs me min typ av hoj??
känns lite sådär att boka broms&kurvkurs med risk att få dela kurs med goldwing/glidargänget på nån gokartbana...

Hur ser ni på det som gått sporthojskurs innan, är det några nakenhojar med??:va

Jag tror att du skall vara försiktig med vad du säger..eller är du bara rädd att bli avhängd ? :gnissla
Apropå aktiv körstil..

[YOUTUBE-ID]0nrMQ3QwyPo[/YOUTUBE-ID]

Jag tror att du skall vara försiktig med vad du säger..eller är du bara rädd att bli avhängd ? :gnissla
Apropå aktiv körstil..

Böjer mig det ödmjukaste inför honom....:Bugar:krama
Men det hör väl inte till vanligheterna att busa på så med en guldvinge... eller??:va:)

Apropå aktiv körstil..

Böjer mig det ödmjukaste inför honom....:Bugar:krama
Men det hör väl inte till vanligheterna att busa på så med en guldvinge... eller??:va:)

:D jo, jag menar det.
Men skämt åtsido, BKK:er körs på storbana med.
Jag kan rekommendera att börja där om du aldrig kört storbana innan.
Jag hade samma tveksamheter som du har innan jag körde första gången. Det var faktiskt en uppfriskande erfarenhet att se att även äldre farbröder på glidarhojar :gnissla körde i cirklar runt mig..och jag trodde att jag var duktig. Det var jag uppenbarligen inte.

Nu har jag blivit, inte bra, men bättre..Så därför är en av de kurserna jag skall på i år KEMORA..igen :yoparty, kan vara bra att veta att det är också en BKK..Sen dessutom Falken 28-29/5. Knutstorp vill jag köra, men har inget bokat.

Gelleråsen 10/5 och 11/5
Gotland Ring 9/7 10/7 11/7

Någon som vill samåka från Sthlm till Gotland med släp? Skicka PM!

0502 SHK Kinnekulle
0508 BKK Kinnekulle
0528 BKK Falkenberg
0529 BKK Falkenberg
0709 BKK Gotland (3 dagar)
0719 BKK Kemora (4 dagar) (Hoppas att hojen inte står på verkstan vid det här laget...)

Jag är intresserad av samåkning till Kinnekulledagarna och Gotland (från Göteborg). Jag har bil med dragkrok.

Last edited:
Det var faktiskt en uppfriskande erfarenhet att se att även äldre farbröder på glidarhojar :gnissla körde i cirklar runt mig..och jag trodde att jag var duktig. Det var jag uppenbarligen inte.

För att inte tala om alla BMW-gubbar, jag har den djupaste respekt för dem...

Som de brukar säga på SMC kurserna: 80% är människan, 20% är hojen.

3 juni Gelleråsen med 2 polare, vet också om 2 till från Superduke tråden samma dag.

totti om 5st glada med andra ord

3 juni Gelleråsen med 2 polare, vet också om 2 till från Superduke tråden samma dag.

totti om 5st glada med andra ord

Vet inte om det var mig med fröken som var "2 till" eller om det är nån annan, för i så fall är vi 3 :banana

11 juni Kinnekulle SHK steg 4

7-8/5 Kinnekulle.
Någon som kan tipsa om bra&billigt vandrarhem eller liknande, där i krokarna?

Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back