vilken SM ska man ha??

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
ATV
jag vill ha en supermotard, men jag vet så lite om vad som är bra och vad som är mindre bra.. För det första måste den vara begränsad i pappren... KTM LC4 är ju riktigt snygg, men jag har hört att dom inte är så bra kvalité på jämför med honda xr??
hur många hk har dessa??? xr finns väl i 600 o 650??

har även sett husaberg hojar på blocket.. är det nåt att ha? verkar som dom ska servas varje kvart, och det känns rätt så ointressant...

HJÄLP MIG!!!! snälla?!?!?!?

Inte menat som nån pekpinne men gör du en sökning i Supermotardforumet kommer du få mycket intressant läsning, särskilt om KTM vs Husa! :)

aha.

jag har bara varit här ett fåtal ggr... jag skyller på det.. ska söka..

" :zpy " känns som det var ett högst onödigt inlägg??

Husqvarna 570 är att rekomendera om du inte vill ha en kopia som Husa /KTM förståss?

Finns hur många trådar om just det här som helst.

Letom å du skolen finom :fakta

Vi gnattanter börjar bara bråka här om vi ska säga vad vi tycker ;)

fredrik_wt skrev:

" :zpy " känns som det var ett högst onödigt inlägg??

Det är inget nytt, han skriver sånna inlägg mest hela tiden... :3freak Verkar som om hjärntvätt följer med på köpet om man köper Husky...

Konstig tycker jag, att det inte är fler som köper Husky när dom är så förbenat överlägsna hela tiden?!?!? :rolleyes: *NOT*

Ebbe skrev:
Det är inget nytt, han skriver sånna inlägg mest hela tiden... :3freak
:rofl Tänkte, men lät för en gångs skull bli att kommentera... :lol

Det finns som sagt många trådar som startats med frågan om vilken motard som är bäst och jag tror alla har spårat ur hittills. *suck* Nästan alla tycker att den hoj de själva har är bäst och det beror ju helt på vad du ska ha den till och din helt egna, personliga bedömning av hur du kör och vad du gillar!

Om du har möjlighet att provköra olika motarder så vet du ju själv sedan vad du gillar, risken är bara att om man provar en lite smidigare och/eller effektstark hoj så har man svårt att nöja sig med den som kanske passar ens behov och vilja att meka bättre...

Men vad vet jag?!? Jag kör ju Husa... :crash

/ Vera

ok. nu har jag läst tråden och några frågetecken kvarstår.:

skillnaden i effekt m.m på xr 650 o 600?? några årsmodeller som man ska akta sig för??

Effekt KTM lc4 640?? några årsmodeller som man ska akta sig för??

sen är jag relativt ny på det är med MC vad anser man är mkt mil på en hoj?? jag menar 2000 mil på en bil så är den ju ny :)

Husaberg kommer nog aldrig bli intressant för mig dom första åren, då hojen verkar bjuda på mer än jag kommer att klara ändå, samt att jag åker långt ibland.

XR 600 (-98) och XR650 (00-) är 2 helt olika hojar. Ocj jag rekommenderar starkt 650'n dä den är MYCKET roligare att köra pga av skillnaden i motorkaraktär. Har själv haft båda. En ostrypt och "öppnad" 650 (uppkapad luftburk och öppen insats i orginalljuddämparen) ger drygt 50 hk på hjulet. Vad 600'an ger vet jag inte exakt, men ca 40 hk på bakhjulet är nog inte helt ut å cyklar. Nån med bättre koll?
Det enda du behöver fundera på är om kopplingslagret är bytt på 00'orna, och hälften av 01'orna har jag för mig. Snålt tilltagna smörjkanaler fick det lagret att kasta in handduken med låst koppling som följd (det gick inte att frikoppla). :eek:

Leta reda på ett fräscht objekt, tanka å kör! Ja, byta olja och kolla ventilerna lär man oxå göra ibland, men det lär man sig ganska fort. Hade inga stora problem med min 00'a dom 2 säsonger jag hade den.

när jag är klar måste jag köra begränsad hoj... i vart fall i pappren... funkar det på LC4 samt xr650????

effekt o vikt LC4??

Ska du åka långt ibland så finns det bara ett alternativ....KTM 640.
tycker JAG...

Jag köpte min Xr650 för att åka mellankort...

14kw i pappret och avstrypt.... Funkar perf.

Ska säljas.. Skicka PM eller kolla under säljes.

har en CCM som även den ska sälgas... den ska servas var 500:a mil och är en fin fin hoj som har 25KW på "pappret"

Jag har en SXC 625 -03 och den står som 24kw i regbeviset.Det är förvisso offroad modellen,men med extra hjul har man nåt som duger till ordentligt grus+isåka också :tummenupp Jag har inte provat någon 640 sen -99 men enligt förståsigpåarna ska 625:an vara lite piggare,Keihin 41mm+lite bättre avgassystem original.Min gav drygt 50 hk på hjulet helt original förutom bortplockat luftburkslock.

Konstig tycker jag, att det inte är fler som köper Husky när dom är så förbenat överlägsna hela tiden?!?!? :rolleyes: *NOT* [/B][/QUOTE] Det är nog inte det lättaste om man mot förmodan skulle vilja ha en.Den nya 450 som skulle komma -02 har ju inte dykt upp än förutom en som dom skickade in på Husqvarna museet direkt.Italienarna dricker väl grappa istället för att skruva ihop cyklar :rolleyes:

Lätt !!!

Köp en Gas Gas 450 sm....
Jag lovar att du ej blir besviken min vän... :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av 5 möjliga....

Re: Lätt !!!

Atlas skrev:
Köp en Gas Gas 450 sm....
Jag lovar att du ej blir besviken min vän... :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av 5 möjliga....

Vad i hel**** har du sålt din håååånda?? :(
Vart är bilder på den nya leksaken då?

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back