Vilken slipsknut kör du?

Vilken slipsknut kör du?

• Antal röstningar
    0

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Med risk för att ingen här inne faktiskt besitter ett yrke där slips är naturligt så tänkte jag ändå för onödighetens skull undersöka vilken knut som SH föredrar!

Mycket möjligt att detta blir SHs minst populära tråd någon :yoparty

Mitt val av knut beror lite på vad det är för slips. Jag är dålig på namnen men det känns som att en bred slips ska ha en lite fylligare knut än en smal slips osv

Är inte den "franska" egentligen en halv-Windsor? :va

Jag vet inte, jag har inte hängt med i den trendiga kaffepluralismen heller, för mig finns det två sorters kaffe. Kaffe... och kaffe med mjölk. Förr skilde man på engelsk, fransk knut och fluga. Sedan var det inte mer med det. ;)

Fourinhand :tummenupp

http://www.tie-a-tie.net/ för er som gick fordonsprogrammet och känner er utanför. :pannkyss

Jag läser samhällsvetenskapliga och känner mig också utanför.

:krossadfördom

EDIT:

Fan, det verkade ju inte så svårt. Ska gå och lära mig Windsorknot nu tror jag. Och ja, den kommer jag köra sen när jag har lärt mig den.

Last edited:
Jag köper inte de -07:aktigt moderna slipsarna. Lagom bred slips med bred, fyllig knut ska det va, gärna lite löst så att den bular lite.

Pga problem med skjortkrageknappar så får den gärna hålla för ögat även om man inte knäppt båda knapparna i skjortan (om dubbelknäppt)...

Men jag kör faktiskt inte slips i onödan. Skjorta, en öppen knapp och kostym kommer man långt på!

Jag köper inte de -07:aktigt moderna slipsarna. Lagom bred slips med bred, fyllig knut ska det va, gärna lite löst så att den bular lite.

Pga problem med skjortkrageknappar så får den gärna hålla för ögat även om man inte knäppt båda knapparna i skjortan (om dubbelknäppt)...

Men jag kör faktiskt inte slips i onödan. Skjorta, en öppen knapp och kostym kommer man långt på!

Samma här, slips undviker jag i det längsta, det är bara på kavajmiddagar och på viktigare möten/resor i jobbet. Slips skulle jag gärna vara utan.

Läste fordon och använder slips titt som tätt.

:merkrossadfördom :arsele

Föredrar Windsor.

Samma här, slips undviker jag i det längsta, det är bara på kavajmiddagar och på viktigare möten/resor i jobbet. Slips skulle jag gärna vara utan.

Mmm.. Hos vissa kunder är det ju nästan som att komma i shorts att inte ha slips. Men det är nog bara hos grymt traditionella ftg i industrin som det är så numer, och inom finans kanske..

I skolmatsalen (Microsofts lunchrestaurang) i Kista är det inte så hårt som jag ser det. De flesta kör just kostym minus slips.. Snyggt, business och avslappnat :tummenupp !

De är ju så mysiga under bordet de här byxorna :mattias

trots att slipsen fallit ur mode de senaste åren känner jag personligen mig väldigt naken i kostym med endast uppknäppt skjorta.

Så jävla tråkigt att man i jantelagssverige inte kan bära slips utan att ses som brat-wannabee :huvet

Enligt http://www.tie-a-tie.net/ gör jag en Four in Hand Knot

trots att slipsen fallit ur mode de senaste åren känner jag personligen mig väldigt naken i kostym med endast uppknäppt skjorta.

Så jävla tråkigt att man i jantelagssverige inte kan bära slips utan att ses som brat-wannabee :huvet
Har man kostym SKA man ha slips!

Last edited:

No worries. Du ser så snäll ut. Du ser nog mer ut som en vattenkammad lantbrukselev i slips ;) :krama

Jag tycker att ju äldre man blir desto skönare är det med ledig klädsel. När jag var yngre och gick i gymnasiet tyckre jag det var coolt att få ha kavaj och attacheväska och sånt. Nuförtiden gillar jag att gå ledigt klädd i byxor och tröja, och ha ryggsäck till jobbet så att jag har armarna fria och kan ta en långpromenad efter jobbet om jag vill. Nu tycker jag bara att kavaj och slips är ett opraktiskt plagg i vilket jag känner mig ofri. Med stass, slips och fina lågskor på mig måste jag tex hem och byta om efter jobbet innan jag kan göra vad jag vill, typ sticka ut med båten eller skruva ned hojen eller whatever. Det är inte så mycket fördomar om kavaj i mitt fall, jag har ju dessutom varit i Flottan i många år, så jag har knutit slips några ggr.

Helt klart är det så att slips hör till om man bär kostym

/J

Halv-Windsor verkar det som enligt http://www.tie-a-tie.net/ (var tvungen att knyta en för att se hur jag gör). Fast den kan bli lite besvärlig med en bredare slips, så för dessa ska jag nog gå över till Windsor.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back