Vilken skulle ni köpa?

tompanordin

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2007
Hoj
2005, Yamaha R1
Tja
jag ska köpa lås, så jag har funderat på antingen
ABUS DETECTO 8000 MED 120 CM KÄTTING (abus) 1850 kronor.
detectomkatting.jpg

eller ABUS 59 EXTREME 2250 kronor, denna tänkte jag låser man runt ramen eller i hjul.......
abus59extreme.jpg

eller en till:... MC lås 37/60 kätting 140 cm
resize.aspx

den övre måste vara lättare att ta bort eftersom den sitter i bromsskivan. Vilken skulle du välja.....? Fungerar verkligen abus detecto bra??

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
den med larmet i är skräp, bara att slå med en hammare/slägga så tystnar den

jag har den sista, funkar utmärkt hemma i garaget, dock inget man tar med sig på tur. (funkar även att länka flera i rad)

har ett liknande på jobbet också.

kör med styrlås/skivbromslås när jag gör mindre ärenden

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
den med larmet i är skräp, bara att slå med en hammare/slägga så tystnar den

Jag har själv ett sådant lås och jag håller med dig till viss del.. Det är inget lås som man ska köpa för att man får med ett mc-larm.. Däremot är det ett bra recept mot att massa folk pillar med ens MC när den tex är parkerad bland folk.. Och låset som sådant känns väldigt robust och bra. jag har bara bra saker att säga om det låset...

tompanordin

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2007
Hoj
2005, Yamaha R1
Skivlåset med larm i måste väl vara lika kraftigt som dem utan larm i ? Även om den går att banka sönder så skulle det kännas rätt bra att ha en sån för alla idioter som pillar och håller på och dem som inte har alla hästar hemma....

sen blir det nog alternativ nr 3 för min del där låsning ska vara för nätter osv...

Nåt bra ställe att handla den på, alltså alternativ nr 3...?(den vanliga kätting varianten...)

Davalito

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
VFR 800
Två fördelar med nummer ett är att den dels kan användas som ett vanligt skivbromslås utan kedjan samt att den påminner om du har glömt att plocka av det genom att larma när du reser hojen.

Förhoppningsvis har jag åkt iväg med skivbromslåset i för sista gången... :rodnar

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Jag tycker att alternativ ett verkar vara ett bra val! kan användas bara som skivlås när man sitter på favorit kafét och som markankare vid övernattning.

Lite OT vill jag bara tillägga att jag tycker det är för jävligt att man ska behöva låsafast hojen med massa lås och kedjer för at inte folk ska sno den! men det är väl sån verkligheten serut idag:va

tompanordin

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2007
Hoj
2005, Yamaha R1
kunde inte bestämma mig så idag har jag beställt ett almax lås, blev väl kanske lurad av videon men va fan....jag tror på det:) , sen köper jag ett vanligt skivbroms lås till turer och korta stinter....

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...