Vilken skulle du välja..?

cRoC skrev:
Jojo, det förstod jag, men han sa att det var den enda skillnaden .. Tycker min lärare är lite yr :gnissla

Är det Peter eller Bengt som e yr? :va

Eller båda kanske e det? :D :tungan

cRoC skrev:
Ska fråga honom om det.. Jag påpekade att det är kallstarterna som utgör stor del av slitaget, men han sa att man bara måste byta avgassystem oftare pga kondensen :va

Vad fan snackar han om? Är det en lärare på din fordonstekniska utbildning ska du gå till rektorn och påpeka hans inkompetens. Motorvärmare används inte särskilt ofta hos de flesta, och bara under vinterhalvåret.

Motorer slits inte så mkt som många tror vid kallstarter, sålänge man inte gasar förens den e varm. de som bodde i stan kanske hande motorvärmare? det gör mkt.
den bilen som rullar 5000mil landsväg har ju förmodligen blivit lite mer sliten i bromsar å sådant, det skiljer ju endå 3500mil. det är ju en bit. hade det varit två bilar som gått lika långt skulle landsväg vara bättre, men när det skiljer så mkt så är nog den som gått stads körning bättre, den e ju knappt inkörd ju. :tungan

min saab 9000turbo har gått 42000mil, mycket landsväg, den går som en klocka i motorn. :D

-PLM- skrev:
Vad fan snackar han om? Är det en lärare på din fordonstekniska utbildning ska du gå till rektorn och påpeka hans inkompetens. Motorvärmare används inte särskilt ofta hos de flesta, och bara under vinterhalvåret.

Han är rektorn :näsblod

Fresten, har ni hafft den frågan på ett prov? vilken kurs?
be dom stryka frågan då det är en jävla gissningslek vilket inte får förekomma på prov.

cRoC skrev:
Ok frågan löd egentligen "vilken bil har störst slitage i motorn?"

Men ni verkar ju hålla med mig iaf.. Frågade alla fordonslärare på skolan, 2/3 sa att dom skulle välja den stadskörda bilen, facit samma sak
Om du kunde läst av en timräknare i resp. bil vilken skulle du då välja?

Skulle jag ha fått en bil att köra med tror jag nog att jag skulle kunna sabba den på 1500mil om man verkligen försökte. Vilka var det som ägde bilarna? Vilken skitkorkad fråga.

Sprang och snackade med en mek på volvo, han sa "bra skrivet" till mig..

Noterade nu förresten att det stod att långmilarna gått "långa sträckor landsvägskörning"

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage