Vilken skinnställstorlek???

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Ktm 450 exc
Ska köpa ett skinnställ och tittar lite på ställen ifrån louis.de, bra priser ju!
Men jag vete f_n vilken storlek jag kan tänkas ha. Finns det någon här på sh som är som jag 1:80 lång och väger 72 kg, vilken storlek har ni i så fall??????

MR R6™ skrev:
Ska köpa ett skinnställ och tittar lite på ställen ifrån louis.de, bra priser ju!
Men jag vete f_n vilken storlek jag kan tänkas ha. Finns det någon här på sh som är som jag 1:80 lång och väger 72 kg, vilken storlek har ni i så fall??????

Du är med högsta sannolikhet en 50-52:a beroende på vilket märke du väljer.

Alla märken har lite olika mått på samma storlek. Bentjocklek, axelbredd, midjebredd.

Gör inte mitt misstag att köpa ett bekvämt ställ bara. Det ska vara tajt som fan när du köper det, så kommer det att formas efter ett tag och det sitter perfa.

/a

Jag är 1.80 och vägde runt 95 Kg när jag köpte mitt ställ.
Det var storlek 56 så nu vet du att det är för stort för dig :)

sandstream skrev:
Jag är 1.80 och vägde runt 95 Kg när jag köpte mitt ställ.
Det var storlek 56 så nu vet du att det är för stort för dig :)

Jag är 1.81,5 för att vara noga. Matchvikt är ca 72-74 kg. Dock inte just nu huh!! jag trivs bäst i strl 52, ialf Deanise!!

JB

Skulle nog tro att du e en 50. Har själv inte köpt mitt ställ än men e ganska säker på att jag ska ha 52. 183/80.

MR R6™ skrev:

Hej ett skinnställ ska sitta tajt som fan och jag är 180 och väger 69kg. Jag har storlek 48 med halvarssons ryggskydd innanför. Så jag tror du ska ha samma storlek om du inte har ett jätte stort ryggskydd dårå.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien