Vilken skinnställ? (Stl etc)

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Ska snart inhandla ett skinnställ och dess tillbehör vet dock inte vad jag ska välja för storlek. En del säger att storlekarna varierar lite från modell och märke. Letar efter beg ställ eftersom dom nya tar för hårt på min plånbok :D Jag är cirka 1,86 och väger cirka 77 Kg, varierar lite med vikten där, vägde 80 för nån månad sedan så :D

Men tips och förslag någon?

Det ska sitta jävligt tajt... Töjjer sig med tiden. Ju tajtare desto bättre typ. Jag köpte 50 och är en 52a, nu sitter det skitbra efter 100 mil.

Esquina skrev:
Akey! Nu väger jag 78 kg istället.

Jag undrar vad Dainese stl 52 är avsedd för? Ser ganska mkt sånna storlekar.

Hej, köpte nytt Dainese Motardställ förra veckan. Trodde att jag var en 56 kille men det slutade med just 52 istället. Är ca:190cm lång och 90kg tung. Sitter tajt som ett ålskinn nya men töjer sig fint ganska fort. Hur det blir med begagnade vet jag dock inte, kanske har töjt färdigt från förra användaren?!

/John

dainese 50 eller 52... skulle kanske gissa på en 52 pga din längd.. jag är 183 och pungen kommer lite i kläm :3freak i mitt strl 50

//Linus

Varför går inte folk bara till en affär och provar? Ingen här kan berätta exakt vad du ska ha utan att se dig i ett ställ.

PROVA.

sege skrev:
Varför går inte folk bara till en affär och provar? Ingen här kan berätta exakt vad du ska ha utan att se dig i ett ställ.

PROVA.

Nej det har jag inte trott heller, bara på ett ungefär. Givetvis går man till affär och provar men eftersom jag har sett så många 52:or passade jag på och fråga vilken längd/vikt den kan vara avsedd för.

Jag har ett Spyke Black Eagle stl 54, är 1,85 lång o väger ~75kg. Det sitter tajt över låren men kanske lite slappt över axlarna "på bredden" sas (är inte så krallig på överkroppen :) ) Jag har kört med det i c:a 600 mil o det sitter så tajt det kan vara utan att bli obekvämt. Hade jag köpt ett 52 så hade jag inte fått plats med kallingar under ens en gång =)

Esquina skrev:
Ska snart inhandla ett skinnställ och dess tillbehör vet dock inte vad jag ska välja för storlek. En del säger att storlekarna varierar lite från modell och märke. Letar efter beg ställ eftersom dom nya tar för hårt på min plånbok :D Jag är cirka 1,86 och väger cirka 77 Kg, varierar lite med vikten där, vägde 80 för nån månad sedan så :D

Säger som vanligt. Dainese, Spyke, Halvarsson lite små i storlek. Alpinestars o IXS större.

Du borde ha 50-54 beroende på märke o modell. Helställ är kortare i längd än delbara.

Mitt är tillsalu www.sporthoj.com/annonser.php?id=3017

Finns bara ett gott råd,,,,stick ner på Lelles och prova skinnställ en hel dag...det är gratis...och prova dom genom att sitta på en hoj, med ryggskydd på ......

Esquina skrev:

Du har PM.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP