Vilken skillnad på ställen?

Apis

Sporthojsnörd
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Ryuyo
Hejsan,

Så här. Jag är intresserad av ett helställ från Alpine, nämligen deras race replica. Jag har hittat - tror jag - två stycken olika varianter på detta? Jag tror att de bägge är från 2012, man ser en tydligen skillnad i designen, men de har samma namn, så vad är skillnaden?

Som jag ser det och har sett det på någon bild och på YouTube så sitter första stället, "Ställ 1", mycket "lösare", inte lika tight, och har lite mer "häng" i sig. Vad tror ni, är det någon som kan klargöra?

Ställ 1:
alpinestars-racing-replica-mc-skinnstall-svart.jpg

Ställ 2:
Alpinestars-Racing-Replica.jpg

Hej!

Det känns som att bilden på ställ 1 är "på riktigt". Bilden på 2:an ser datorfejkad ut, eller nåt. Eller så har de blåst upp det med en sån där torkfläkt som de kör med mellan träningarna i MGP. Man kan nog inte döma passformen efter bilderna.

Inte mycket till hjälp kanske...

Hej!

Det känns som att bilden på ställ 1 är "på riktigt". Bilden på 2:an ser datorfejkad ut, eller nåt. Eller så har de blåst upp det med en sån där torkfläkt som de kör med mellan träningarna i MGP. Man kan nog inte döma passformen efter bilderna.

Inte mycket till hjälp kanske...

Tack för svar, men jag vet inte riktigt. Om du kikar på de vita stripsen så är de inte alls samma, och vissa detaljer ex. är vita och inte röd osv, det finns små skillnader. Kan det kanske vara annorlunda år?

Så är det säkert, olika årsmodeller.

Antagligen olika år, men bara för att det ska skilja nånting så pyntar de ställen med lite skillnader på nåt färgfält eller stripes. Likadant med hojar, de flyttar några dekaler och byter färg, men det är fortfarande samma hoj...

Du kanske kan ringa och fråga nån firma som säljer ställen?

Hm, verkar mycket märkligt. Avsaknaden av svar kanske tyder på att ingen faktiskt vet? Du har rätt, jag får slå en signal och kika med dem, verkar rimligt.

Stort tack för att du tar dig tiden att svara och komma med förslag!

Testa fråga försäljaren dom kanske vet nåt vi inte vet:) jag tycker dom ser rätt lika ut enda jag lägger märke till e skinnet verkar va av olika kvalier?

"Vad är skillnad på ställen?"
-Jo kanske geografisk placering, omgivning och så vidare. Finns mycket skillnader på ställen faktiskt....

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien