Vilken skillnad ger....

Eyub

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Ducati 748S Ducati Corse Edition
tjena alla glada!

har en gsxr 750 -96a.
Köpt ett yoshimura rs3 helsystem i kolfiber o ska sätta på ett dynjojet kit + kn filter och undrar därför nu :

hur blir hojens effekt kurva gemfört med orginal?
är de värt pengarna?
hur mycket blir effekt ökningen?
kul o köra med helsystem på väg?
går den att besikta dÅ?
ava gav ett pris på 3500 för montering, kn filter, dynjojet + bänking, e de bra?

tack för seriösa svar på förhand

mvh

Ebbe

Om det va värt pengarna vet ju bara du, det hade nog varit billigare per hästkraft o byta till en hoj med mer effekt.

Se till att få bänkpappren som ska innehålla både effekt och lambda så du vet att dom gjort ett ordentligt jobb. Ofta när folk bestyckar billigt så blir det lite halvdant. Dynojet har det snackats en del om på forumet och det lutar åt att du borde skippa det.

Hadet ett yoshi helsystem på min gixxer förrut, gick nog hur bra som helst att köra på allmän väg med den. Inte så högt att det störde, men samtidigt så högt att det lät skönt när man drog på.

tjena alla glada!

har en gsxr 750 -96a.
Köpt ett yoshimura rs3 helsystem i kolfiber o ska sätta på ett dynjojet kit + kn filter och undrar därför nu :

hur blir hojens effekt kurva gemfört med orginal?
är de värt pengarna?
hur mycket blir effekt ökningen?
kul o köra med helsystem på väg?
går den att besikta dÅ?
ava gav ett pris på 3500 för montering, kn filter, dynjojet + bänking, e de bra?

tack för seriösa svar på förhand

mvh

Ebbe

Om det är värt pengarna eller ej beror lite på vart du har köpt den. Jag har beställt ett TRS system till min knarr från USA och det gick lös på ungefär 4500:-

Samma pris på ava tror jag låg på cirka 10500:- .

Det finns en "exhaust silencer" att köpa till ditt system, jag skickar med en bild så du får se hur den ser ut.

Här har du en länk där det finns lite dynokurvor som visar skillnaden ..

http://www.yoshimura-rd.com/dyno.asp

Bifogat

• silencer.jpg
    silencer.jpg
    4.6 KB · Visningar: 119
Back